Sv: Monté?

Tribute skrev:
kontakta närmaste travbana så kan de nog hjälpa dig, travbanorna har hemsidor så du kan ju gå in där och se vad de kan erbjuda, annars är en bra hemsida: http://user.tninet.se/~dic984a/monte/

okej... men kan man typ inte prenumerera på nån tidning där det står en massa saker om monté? Jag håller på med kallblod just nu å så å det skulle vara kul att lära sig lite och kanske så småningom tävla.. är det från och med året man fyller 18 som man får börja tävla? finns det nå många kallblods lopp?
 
Sv: Monté?

vad jag vet så finns det ingen speciell monté-tidning som man kan prenumerera på, tyvärr

ja, det är från det år man fyllt arton som man får tävla, och det finns en del kallblodslopp men det är olika på olika banor och hur det är nära dig får du väl kolla upp
 
Sv: Monté?

Tribute skrev:
vad jag vet så finns det ingen speciell monté-tidning som man kan prenumerera på, tyvärr

ja, det är från det år man fyllt arton som man får tävla, och det finns en del kallblodslopp men det är olika på olika banor och hur det är nära dig får du väl kolla upp


okej.. ska ta å kolla det då.. men Bergsåkers länken fungerade inte på den där sidan som du sa att jag skulle gå in på... :(
 
Sv: Monté?

jo det skulle ju vara så jäkla kul att börja tävla så småningom.. jag har ju ridit på ridskola å så i ca 5 år, men jag har bara haft travare som passhästar så det skulle va rätt kul om man liksom skulle kunna kombinera det.. jag både rider ju å kör min passhäst å så.. men jag har ju precis fyllt 16 så det är ju ett tag kvar, men det är väl lika bra att börja lära sej lite om monté..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Montégiganten Jonathan Carre jagar nya SM-guld på Åby. Samtidigt är han starkt kritisk och mycket orolig över framtiden för sporten. –...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Livet var pest. Christina A Hande, 33, tänkte sluta att rida monté. Nu är hon svensk mästare. – Det är en fantastisk känsla som är svår...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Svensk Travsport kommer att ha ett eget tält med aktiviteter under den klassiska Nationaldagsgaloppen på gärdet i Stockholm den 6 juni...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp