Monteringsnyckel

Veronika

Trådstartare
Ni vet en sån där monteringsnyckel för att montera ringisolatorer, kan den tänkas passa även till de där "grisknorrarna"?

Sv: Monteringsnyckel

Vet inte hur de ser ut men går det inte lika bra med en skruvmejsel eller något liknande :idea:
Sätt skruvmejslen i hålet på "grisknorren" och håll i mejslen och skruva.

Jo, jag har gjort så med skruvmejsel och det fungerar ju men man måste ju först skruva in den o få den att fästa innan man kan använda skruvmejseln o det är det som är så j*kla jobbigt. Fingrarna är helt avdomnade efter att ha skruvat i 200 stycken :crazy:

Säger bara..

Batteridriven skruvdragare!! :bump: :bump:

Kostar inte mycket o det finns hållare till som passar isolatorerna!!

Jag tror att det var de hon var ute efter om du läser första inlägget.
Hon var bara osäker om den fungerade på grisknorrar :D

För på bilden t ex i h**ks så är det en platt isolator på bild ingen knorr....

(Så fattade jag det :angel: :angel: )

Kan inte tänka mig att den passar till knorrarna. Tyvärr. Men sätt inte knorrar utan riktiga isolatorer i stället. Det håller bättre i längden.

Ett tips som gör det hela supersmidigt!

Förborra med en borr som passar knorrarna.. Sedan skruvar du i dem med en skruvmejsel eller spik genom hålet. Då går det skitlätt! :D

Nix, den nyckeln passade inte till knorrarna sa återförsäljaren men jag gjorde som så eftersom sambon lagt rabarber på borrmaskinen så tog jag helt enkelt skruvmejseln och gjorde ett litet hål först och sen skruvade i knorrarna, gick plättlätt!

Snuffsan: Har haft vanliga ringisolatorer innan men jag gillade inte riktigt dom eftersom det var så in i hel*etes svårt att ta ut tråden utan att dra dom ut genom öglorna, alltså inte kunna ta trådan uppåt.. äsh kass på att förklara men du förstår nog vad jag menar :D o sen tyckte jag att dom gick sönder så himla lätt. Men det har kanske blivit bättre kvalité på dom nu :idea:
Men det fick bli knorrar denna gången ;)

Om man tar repet mellan fingrarna och liksom "snurrar upp" det de cm man ska stoppa in i isolatorn, så kan man lägga in tråd efter tråd. Förstår du hur jag menar? Så repet inte är tvinnat de cm. Svårt att förklara utan ett visa.

Förstår hur du menar :D Ska komma ihåg det till nästa gång det ska inhandlas isolatorer ;)

Gissa vem som satte nya staket i våras.... ;) Man kommer på knepen efter några hundra isolatorer.

Liknande trådar

Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka