Morris & nolan dressyrsadlar.

Inka-90

Trådstartare
vad har ni för erfarenheter utan dessa sadlar? hur är de i bommen? finns det olika modeller av morris & nolan? jag har tittat lite på dem och tycker att vissa har djupare sits och större knästöd an andra.

Sv: Morris & nolan dressyrsadlar.

Det beror på vilken årsmodell det är. ´Ca 2002 ändrades modellerna och ficke tt djupare säte och andra knästöd.
Jag gillar M&N, har en själv till min häst. Hästen älskade den medan den fortfarande passande, och jag gjorde detsamma (hade en flatback). Dressyrsadlarna är dock rätt långa, och tycker dom är för djupa i sätet för mig.

Har en från runt -96 men ganska djupt säte o stora knäklossar. Helt ok att rida i, bommen är någorlunda rak tycker jag.

Jag är personligen jätte nöjd med min Morris & Nolan dressyrsadel med gelsits i sätet, verkligen jätte skön att rida i. Sadeln har fungerat väldigt bra för mig som har ben som lätt åker fram när jag rider, men i den här sadeln sitter man djupt och skönt och benen är framförallt på plats.

Jag är personligen jätte nöjd med min Morris & Nolan dressyrsadel med gelsits i sätet, verkligen jätte skön att rida i. Sadeln har fungerat väldigt bra för mig som har ben som lätt åker fram när jag rider, men i den här sadeln sitter man djupt och skönt och benen är framförallt på plats.

vet du vilken "årsmodell" du har på din? du har inget kost på den?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31