Mot styltor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 283
L

Luva

Finns det något mot snöstyltor (förutom snösulor)?

Har fått för mig att jag har hört om något man sprayar/smörjer på hoven, men vet inte om jag har drömt, för jag hittar inget nu när jag kollar runt på några hemsidor med hästtillbehör.

Sv: Mot styltor?

Att kleta in med olja (typ olivolja) kan vara en nödlösning som fungerar en liten stund.

Min har bara snösulor på framfötterna, så idag testade jag att smörja bakfötterna med vaselin. Det hjälpte bättre än vad snösulorna gjorde!

Okay, det ska jag testa.

Kommer ju inte ens ifrån hagen till boxen, måste ha med mig en hammare och ca var 3 : dje steg behöver jag ta bort styltor som är gräsligt höga!

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
920
Senast: Bison
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: WildHorse
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: MissFideli
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka