Mountain Horse skor (Ice Paddock, Rimfrost Paddock)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 969
D

diny

Hej!

Är i starkt behov av ett par varma skor. De jag mest funderar på är Mountain Horse Ice Paddock eller Rimfrost Paddock. Om man läste vad som stod om dom så verkade det inte vara någon större skillnad. Går man efter namnet så kan man anta att Ice är varmare?

Har någon här testat någon av dom? Har sök och hittat lite på Buke om Rimfrost men inget om Ice skon.

Sv: Mountain Horse skor (Ice Paddock, Rimfrost Paddock)

är ice nye för i år?
rimfrosten har fördelen att den är vattentät, så ta en större storlek och ha sköna strumpor i.
kosta på dig någon strumpa med outlast material i, så sprider sig värmen från de varma delarna av foten till de kalla.

Kanonsko!! Aldrig frusit, slitit ut mina gamla o gick genast å inhandla nya!

Jag letar också ny dojja (ofodrade jodphurs börjar bli kallt :P) som ska kunna värma mina fötter. Hur funkar dessa skorna vid ridning? Jag kör vanligtvis sko+ chaps, funkar det verkligen med dessa skorna? Jag vill ju inte frysa om vaderna! :smirk:
Ska man kanske satsa på ett par varma stövlar istället? Vill inte lägga ner så ´himla mkt pengar på de, då jag är osäker på hur länge till jag kan hålla på med hästeriet.. Varmt och smidigt är dock det viktigaste!

Hoppas någon kan hjälpa mig utifrån min något flummiga text :P :)

tycker ice ser ok ut och den är ny för i år.
men annars verkar det inte skilja så mycket mellan ice och rimfrost, samma snack i texten.
jo, i ice kunde man ta ut och roka innerdelen, vilket är smidigt.
köp du ice och kom med en recension senare...

Dom skorna jag nämde har Mountain horse urformat ett eget system så foten ska sitta bättre i stigbygeln. Vet inte hur det funkar i andra än deras speciellt anpassade stigbyglar :smirk:

jag har rimfrost paddock, funkar bra. läcker inte, som andra skor gjort genom åren. andra vintern nu och de håller bra än. dock lite små i storlekarna, men det mesta av MH:s grejer är lite smått :smirk:

Stefffie skrev:
Jag letar också ny dojja (ofodrade jodphurs börjar bli kallt :P) som ska kunna värma mina fötter. Hur funkar dessa skorna vid ridning? Jag kör vanligtvis sko+ chaps, funkar det verkligen med dessa skorna? Jag vill ju inte frysa om vaderna! :smirk:
Ska man kanske satsa på ett par varma stövlar istället? Vill inte lägga ner så ´himla mkt pengar på de, då jag är osäker på hur länge till jag kan hålla på med hästeriet.. Varmt och smidigt är dock det viktigaste!

Hoppas någon kan hjälpa mig utifrån min något flummiga text :P :)

Om du undrade om man kan ha chaps till dessa skorna, så kan jag meddela att svaret är ja! Rider aldrig utan chaps, det blir så vingligt då.. :o :angel: Jag har haft mina Rimfrost i tre år snart och är helnöjd! Men eftersom priset verkar vara samma så kanske man ska testa ice-skon nästa gång då.. :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: Stereo
·
Utrustning Jag har problem med knän och fotleder, får en malande smärta runt knäskålen, och i bland även fotknölen. Har relativt långa stigläder...
Svar
15
· Visningar
1 912
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 313
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Jag behöver varmare skor att rida i. Jag har redan varma skor att ha i stallet, har varma vinterkängor, mellanvarma och vattentåliga så...
Svar
3
· Visningar
1 799
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka