Bukefalos 28 år!

Mp3- "vanligt" format

R8n

Trådstartare
Hur omvandlar man mp3 till "vanligt" format via datorn?

Hoppas någon förstår vad jag menar:o
 
Sv: Mp3- "vanligt" format

Menar du att du vill göra om MP3-filerna till CD-skivor som du kan spela i din vanliga CD-spelare?

I så fall behöver du en dator med CD-brännare. Det har de flesta datorer nuförtiden. Och så behöver du ett brännarprogram. Det brukar ofta följa med när man köper datorn, men annas finns det många ollika gratisprogram man kan ladda hem. Tyvärr kan jag inte tipsa om vilket som är bäst.
 
Sv: Mp3- "vanligt" format

Just precis så:)

Jo, cd- brännare har jag.

Hur går jag till väga?
 
Sv: Mp3- "vanligt" format

Ofta så hjälper brännar programmet dig att konventera om Mp3 till rätt format.

När du startar upp brännar programmet (exempelvis Nero) så frågar den dig vad du ska skapa och då väljer du Audio-CD

Då får du upp två fönster där ofta skivan ligger till vänster och din dator ligger till höger (OBS jag sa ofta inte alltid)

Du letar upp dina mp3 låter och dra de sedan från höger till vänster och då ska det komma upp en liten ruta som visar att den hållre på att konventera om mp3 filen.
Så gör du tills skivan är full som du ser längt ner i en vågrätt stapel
 
Sv: Mp3- "vanligt" format

Du kan även använda program MusicMatch jukebox
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in...
Svar
4
· Visningar
523
Senast: Hellhound
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 473
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
643
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp