MSM och Omega3

EmmaW

Trådstartare
Jag vet att jag inte är den enda här inne som äter kosttillskott för att må bättre. Efter att jag lagt om kosten rejält och äter "ren" mat så mår jag mycket bättre än jag gjort på ganska många år :) Jag har också lyckats bli av med dvs besvär och depressioner genom detta :up:

I alla fall, jag äter msm sen ett tag tillbaka och vill gärna fortsätta då jag känner att jag får energi av det och mår bra. Jag äter just nu 1,5 tsk/dag men vill öka mer helst upp till 2-2,5 tsk för att se om jag kan få den där lilla extra energin som behövs.
Jag äter även Omega 3 (pharbio forte) :bow: sen en vecka tillbaka och den dimma som jag dragits med i flera år och trögtänktheten som jag kännt är som bortblåst :banana: Jag äter fyra kaplsar om dagen, 2 morgon och 2 kväll och vill även där öka med i alla fall minst 1 kapsel till....men så var det ju det här med blödningsrisken :cautious: Båda tillskotten gör ju att man blir mer blödningsbenägen och jag får inte fram, hittar inte riktigt var gränsen går. Jag vill inte sluta med något av dom då jag verkligen märker en enorm skillnad när jag tar dom men känner att lite till vore nog det optimala för mig men vågar man :nailbiting: Vad har ni för erfarenheter och var går gränserna?
 
Sv: MSM och Omega3

Det kan ju vara så att du mår bättre för att du har lagt om din kost, och inte för att du tar kosttillskott.
 
Sv: MSM och Omega3

Jag har och har haft en hel del brister efter att ha haft en aktiv giftstruma i över 8 år innan behandling. Maten räcker en bit men inte hela vägen så att en del kosttillskott behövs är a och o för mig tex magnesium bla för att jag ska fungera. Jag har lärt mig att lyssna på kroppen vad den behöver;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 571
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Ursäkta för ett förmodligen långt och virrigt inlägg. Jag skrev i höstas om att jag mådde dåligt psykiskt vilket en del av er kanske...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 837
Senast: Rosett
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp