Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som har dom och kan säga vad ni tycker om dem? Hur är de i storleken? Jag har 38 i normala fall och normal mot vid i vaderna. Ska man välja en storlek större än man har i vanliga fall?
Är de sköna att gå och rida i?
Jag tycker tom de är snygga
Det är supersköna!
Nu när det är mellan -3 och +8 grader har mina som är i min normala skostorlek, men en tunn ridstrumpa i. När det blir kallare tar jag mina som är en storlek större och har ett par tjockare strumpor i.
Det sämsta med stövlarna är att för mig är de supervida, så jag kan bara ha dem tillsammans med mina mockachaps eller thermoridbyxor. Det ser inte klokt ut annars..! En annan nackdel är att om det är riktigt kallt kan sulan bli hård och hal, men det avhjälps lättast med broddar, vilket för övrigt är väldigt klokt att ha på fötterna när det är halt! Har en god vän som med inte speciellt hala skor, lyckades halka när hon ledde sin häst från hagen. Olyckan var ett faktum..!
Jag har Tyne Sport, mer isolerade än Tyne och ska tydligen hålla värmen ner till -40. Dock har jag inte ridit i dem ännu pga försenat hästköp.
I storlek är de ganska små. Jag har 37 i vanliga fall eller 37,5 och har 38 i Muckboot. Sedan är glappet från 38 och uppåt väldigt stort så jag tror nästa är 39-40. Detta är pga att det inte är svenska storlekar, enligt säljaren. Du hittar en storlekstabell med mått här: http://muckbootcompany.nordicshops.com/category.html/mattabell
TS: I vaderna har jag inte tänkt på hur de är. Jag har nog ganska normala vader, absolut inte smala ben, och jag tycker att det finns gott om utrymme, inte tajta.
Hästnyheter Jockeyn Annie Nilsson Lindahl hade precis kommit hem från ett vinteräventyr i Nya Zeeland när telefonen ringde. Det var championtränaren...