• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Emmsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 5 893
Sv: Mugg

"KL"

Ja äppelcidervinäger är bra. Men det fungerar inte alltid. Under de sex år jag haft hästen har hon haft mugg/rasp åtminstone under fyra vårvintrar. Jag har prövat det mesta, ett år var det äppelcidervinägern som fick bort raspen till slut, efter att jag innan använt massor av olika huskurer. Förra året hade hon återigen fullt med mugg/rasp. Jag prövade det mesta i några månader utan att få bort det, även äppelcidervinäger. Till slut sprayade jag med Virkon S och då försvann det.
Så ni som skriver att mugg går bort på några dagar med den eller den kuren, ni har tur.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 052
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 269
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: Bullen22
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka