Bukefalos 28 år!

multimodal rehabilitering?

Kivina

Trådstartare
Efter 8 års värk från nacke och axlar, med otaliga läkar-, och sjukgymnastbesök har jag idag fått remiss till att starta multimodal rehabilitering.

Jag är nyfiken på era erfarenheter av denna typ av rehab. Det är tydligen ett program på 8 veckor som är rätt intensivt. Under tiden för programmet kommer jag vara sjukskriven på deltid för att hinna med. Det är väl i princip det jag känner till om programmet. Eller ja, jag vet också att jag ska få träffa sjukgymnast, arbetsterapeut, psykolog och läkare.

Har ni upplevt att ni fått hjälp av den här typen av rehab?
 
Jag har gått mmr under hösten och är väldigt positiv! Fått med mig bra kunskap och strategier att hantera smärtan på. Det ingick en sömnskola hos oss och den var mycket värd för att förbättra min sömn, särskilt den stressrelaterade sömnlösheten. Sömnlöshet av smärtan är svårare, men fått hjälp med bättre medicinering för det. Bra föreläsningar om smärta från läkare och vad olika mediciner har för inverkan, väldigt intressant.
Hoppas du får bra utbyte av kursen :)
 
Jag genomgick smärtrehab förra hösten. Två månader, jag var sjukskriven heltid de först fyra veckorna och halvtid återstående veckor.

Det mesta visste jag redan, men det var väldigt värdefullt att påminns och också att få diskutera i grupp med andra i liknande situation. Jag lärde mig att jag måste lyssna mer på kroppen för att hålla balansen och att jag borde jobba mindre
 
Tack för era svar!

Jag hoppas på att få komma igång snart! Läkaren trodde de skulle starta en grupp 3 februari och det är inte alltför långt bort i tiden :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 129
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har haft 50% aktivitetsersättning i flera år på grund av psykiska och fysiska sjukdomar. Jag gjorde en tråd om detta tidigare, som...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: _FiA_
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 512
Senast: LuckyMe
·
Kropp & Själ Jag har levt livet lite för hårt. Har inte lyssnat på min kropp utan bara kört på... Gått in i väggen två gånger. Ont i axlar och...
Svar
5
· Visningar
1 687
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp