Multivitamin som är lätt att svälja

Caoimhe

Trådstartare
Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla multivitaminer som jag har sett har en ytterst sväljovänlig form (ja, jag förstår att det här också är hjärnspöken för mig). Även om jag försöker lägga tabletten långt bak på tungan och sväljer med vatten så är det alltid stopp och obehagligt att svälja en stor, rund men platt tablett.

Jag som lätt får brist på olika vitaminer och dylikt tänkte att det hade varit bra att boosta med lite multivitaminer, men jag går bet på formen. Finns det någon variant som inte är rund och platt, utan lite vänligare att svälja för någon som har en mental spärr när det kommer till tabletter?
 
Hoppar in här och ställer en följdfråga, då jag har ungefär samma problem.
Ni som sagt den här Mivitotal, hur smakar den?
Jag har nämligen sväljsvårigheter även när saker inte smakar gott. Jag drack en flytande vitamin förr och den var smaksatt åt apelsinjuice-hållet, men sen slutade den tillverkas så efter det har jag inte fått i mig något annat.
 
Hoppar in här och ställer en följdfråga, då jag har ungefär samma problem.
Ni som sagt den här Mivitotal, hur smakar den?
Jag har nämligen sväljsvårigheter även när saker inte smakar gott. Jag drack en flytande vitamin förr och den var smaksatt åt apelsinjuice-hållet, men sen slutade den tillverkas så efter det har jag inte fått i mig något annat.
Jag tycker den är god. Som någon sorts juice. Själv blandar jag ut den med vatten för att den inte ska bli för koncentrerad och stark.
 
Jag har också lite hjärnspöken kring tabletter och sväljer helst alla former av tabletter när jag äter något. Jag tar alltså inte en klunk vatten utan en liten tugga av typ en macka (eller något annat) samtidigt. Tabletten tuggas inte, men det är något med lite mer konsistens och tuggrörelsen som underlättar sväljandet.
 
Hoppar in här och ställer en följdfråga, då jag har ungefär samma problem.
Ni som sagt den här Mivitotal, hur smakar den?
Jag har nämligen sväljsvårigheter även när saker inte smakar gott. Jag drack en flytande vitamin förr och den var smaksatt åt apelsinjuice-hållet, men sen slutade den tillverkas så efter det har jag inte fått i mig något annat.
Heller jag minvitotal i apelsin juice så känner jag inte smaken alls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp