Multivitamin

Gallardo

Trådstartare
För ungefär en halvtimma sedan var jag på Granngården och handlade Kraf*ts multivitamin, men när jag kom hem så upptäckte jag att "bäst före" -datumet går ut redan 080130. Det kan väll ändå inte vara rätt?
Det var samma pris som hos alla andra också, så det var inte nedsatt pga kort datum.

Sv: Multivitamin

De kanske hade missat att det var kort datum? Dock så tycker jag att just GG är VÄLDIGT dåliga på att hålla 'färska' produkter i lager. Jag lusläser ALLTID när saker och ting går ut där, efter att ha gjort samma upptäckt som dig lite för många grejer.

Jag skulle gå tillbaka med den och be att få byta, de kan ju vägra, men försöka kostar ju ingenting.

Jag får prova med det imorn. Får se vad de säger.
Köpte även Mineraler och dom sa hon på GG att "bäst före" -datumet gick ut i april. Sen säger hon: "Ja, den räcker ju några månader iaf, men även ifall "bäst före" går ut i april, så kan du lugnt använda mineralerna ändå. Det är ju inte som med mjölk precis!"

Hm... Det finns ju en anledning till varför dom sätter ett datum!

Tänkte iaf inte mer på det.. Men när jag kollade datumet här hemma så stod det att det var i april nästa år :rofl:

Köpte även Mineraler och dom sa hon på GG att "bäst före" -datumet gick ut i april. Sen säger hon: "Ja, den räcker ju några månader iaf, men även ifall "bäst före" går ut i april, så kan du lugnt använda mineralerna ändå. Det är ju inte som med mjölk precis!"

Hm... Det finns ju en anledning till varför dom sätter ett datum!

Tänkte iaf inte mer på det.. Men när jag kollade datumet här hemma så stod det att det var i april nästa år :rofl:

hahaha:rofl: smart ju!:banana:

Jag har faktiskt använt utgångna mineraler (av misstag men ändå) utan problem. Men ja precis det finns ju en anledning till datummärkningen, efter det datumet kan ju inte tillverkaren garantera vitamin/mineralvärdena. Och även om det inte blir otjänligt som mjölk, så blir det ju ganska meningslöst att ge. Så knasigt resonemang (även jag har dock hört det från GG, om SOJA dock, och det BLIR ju verkligen dåligt och härsket)

Igår var jag på GG igen och ville lämna tillbaka multivitaminflaskan som jag hade köpt.
Hon i kassan förstod inte varför?!

Jag: "Ja, datumet går ut 080130 och jag får min häst 080129. Alltså hinner jag använda vitaminerna 1 dag!"

Hon: "Men alltså.. Det är inte det att vitaminerna blir dåliga. Dom förlorar bara lite av sin verkan efter att datumet gått ut!"

Jag: "Jaha! Men varför ska jag betala fullt pris för vitaminer som hästen kanske inte ens får i sig. Jag ska ju inte ge honom vitaminerna för att jag inte har något annat att lägga pengarna på!"

Hon: "Ja... Ehm.. Men alla flaskorna som vi har kvar har samma bäst före."

Jag: "Ok. Men jag tänkte köpa lite saltstenar också, så ni kan ju dra av den kostnaden på vitaminerna, så får jag lite pengar tillbaka också. Sen köper jag vitaminerna någon annastans!"

Jag blir så trött! Vad är det för folk som jobbar där egentligen?

En gång köpte jag havre på Granngården. Ska lasta av säcken i stallet, och upptäcker då att det står på datumet att den gick ut ett år tidigare ;O
Lastar tillbaka säcken i bilen och åker tillbaka till GG och säger som det är. Då svarar dom att "Vi sätter bara nått datum på säckarna för att vi har blivit tillsagda att vi måste, men datumet gäller inte. Havre håller sej i många år, så det är inget fara att fodra med det." ;O
Jaha, det var ju trevligt att veta. Dom kunde ju skrivit det på en skylt inne i affären så man slipper köra tillbaka i onödan ;S

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
783
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 373
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka