Munkorgstvång..

Zantha

Trådstartare
Hej.

Någon som kan hjälpa mig med vart jag kan hitta information om vad som gäller när en hund har blivit förlagd med koppel och munkorgstvång?
Eller är det någon här som vet kanske?:)

Alltså, jag vet ju att det innebär att hunden ska ha koppel och munkorg på utomhus men finns det platser eller tillfällen då det är ok att munkorgen tas av ute etc? Ex om man har en inhägnad tomt, skall hunden ha sin munkorg när den vistas där?

Mvh

Sv: Munkorgstvång..

Kan ju inte behöva ha munkorg om den vistas på en säker inhägnad platts med 100 % omöjlighet att rymma ifrån.

Men vad är då 100% säkert? Kan en villatomt inhägnad med vanligt staket räknas som det? Mina hundar hoppar med lätthet över mitt staket om de vill..

Mvh

nej inte om det är lågt , vår Boxer hoppar med lätthet 1 m , stillastående:D
Låter som att det inte är en säker hund...

Men det är ju det jag menar.. VAD kan räknas som en så säker inhägnad att man kan slippa ha munkorgen på hunden?

Mvh

Ett nätstängsel på 1,5 m - 2 m , viltstängselhöjd, dessa stängsel säljs på Granngården men vem vill ha ett sånt fult stängsel runt sin tomt :grin:

Jag har faktiskt aldrig varit med om att korg-tvång inte åtföljts av ett strikt koppeltvång! Dvs hunden skall vid alla tidpunkter vara kopplad när den vistas utomhus eller i "offentliga miljöer".

Tror att den exakta ordalydelsen av munkorgsföreläggande som dom, går att googla fram!?

/Swat

Jag har försökt googla men har inte träffat rätt, skrivit in "rätt" för att det ska komma fram som det står i en dom.

Hunden har ju klart koppeltvång också men då får man inte släppa den inom inhägnat heller då? Förutom i hundgård med tak kanske...?

Mvh

Nu hänger jag inte med, måste man ha munkorg när man har hunden på baksidan tex?

Senast ändrad:

Det är ju det det innebär. Alltid.

Staket/stängsel= Hunden ska inte kunna ta sig ut på några villkor. Varken över eller under eller igenom.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 798
Senast: Nota
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 512
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 269
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka