Munkpeppar=super, men hur länge?

Favina

Trådstartare
En jättebra örtblandning för hormonbesvär och det finns bevis på det! Min häst nämligen, hon rider på alla ston i hagen, året om. Hon vandrade i boxen och var orolig att hennes flock skulle försvinna.

Nu är hon jättelugn, boxgrannen som är ett sto kan ridas eller gå ut i hagen utan att hon blir orolig och hon rider inte längre på stona! Jätteskönt!

Men nu till frågan: Hur länge skall jag använda det? Tills flaskan är slut? Har köpt 1 liter (flytande) och ger 40 ml om dagen i 14 dagar. Nu skall den minskas till hälften. Men sen när flaskan är tom, skall jag köpa ny, men det här måste vara en kur eller något?

Tacksam för svar!

Kram Favina :bump:
 
Munkpeppar ska man bara behöva ge i en omgång, sedan skall hormonerna stabiliserat sig för gott. Men såklart, undantag finns ju förståss.
 
min valack är också lite galen i flikkorna i hagen :crazy:..kanske man skulle prova munkpeppar? var fick du tag på det?? :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 430
Senast: Hoppsin
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 116
Senast: Liten
·
Foder & Strö Vi har fått en ny valack i flocken, och stona fullkomligt bjuder ut sig så snart han visar sig. Nu går valackerna i en hage och stona i...
Svar
7
· Visningar
10 727
Senast: Kellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp