Munkpeppar????

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare skorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 924
S

skorpan

Ni som ger era hästar munkpeppar, hur mycket ger ni och hur ofta? Jag undrar även var man köper munkpeppar någonstans?
Tacksam för hjälp. :bump:

Munkpeppar används i kur, för mer frekvent användning är en örtblandning av typ Regulate att föredra.
Nu borde inte dessa typer behövas, om så är fallet bör man först rådgöra med en vetrinär för att utesluta eventuellt medicinska problem.

www.hippok9.nu finns det du efterfrågar.

Jag ger mitt sto 1dl om dagen under kanske två månader när brunsten är som värst, för hon blir så himla knasig! Det är, enligt mina erfarenheter, det ultimata för hormonstinna ston!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
878
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
4 997
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka