Bukefalos 28 år!

Musik med till förlossning och bb

Ishtar

Trådstartare
Vad hade ni med för musik? Min sambo gjorde en spellista i sin ipod till mig, jag visste inte riktigt vilka låtar han tog med men mina önskemål var lugna, vackra och helst inte aaaaltför lessna deprimerande låtar samt inte för kort lista. Vi lyssnar nämligen nästan bara på jättedeppig musik, ja för det är ju den vackraste. Han lyckades ofantligt bra! Jag lyssnar på den här spellistan ganska ofta fortfarande och kommer då tillbaka till tiden på bb, när jag låg och tittade på underverket mitt med ögonen fulla av tårar och undrade om detta verkligen var sant. Blir helt rörd nu bara jag tänker på det....

Från förlossningen minns jag inte mkt av musiken, jo timmarna innan det satte igång på riktigt såklart. Underbart att ha musik då, i den trista förlossningssalen. Men när lustgasen sattes in hörde man ju inte mkt annat och man fokuserade och kopplade bort allt annat. Den enda låt jag minns var "Utan dina andetag" med Kent, förmodligen för att jag fokuserade på mina andetag i masken. :D

På BB däremot, ett måste med musik och nästan inga bb har stereo! Jag hade med ipod och tillhörande högtalardocka, den gick nästan dygnet runt... Jag fick ligga ensam sista två nätterna och hade nog blivit knäpp utan musik!

Här kommer min spellista: :laugh:

Jeff Buckley - Grace
Porcupine Tree - Stars Die
Jan Johansson - Vallåt från Jämtland (på gränsen till för sorlig)
16 Horsepower - Burning bush
Kent - Utan dina andetag
Krister Linder - Soft King Kong
Sun Kil Moon - Lucky man
David Sylvian- The boy with the gun
Porcupine Tree- Lips of ashes
Landberk- Why do I still sleep?
Landberk- Indian Summer
Red House Painters - Ruth Marie (på gränsen till för sorglig)
Kent - Columbus (Krister Linder remix)
Jeff Buckley - Halleluja
Red House Painters- Mistress (piano version)
Muse - Endlessly
Nick Drake - Saturday sun
Nicolai Dunger - Sången över bron
Red House Painters - Down through
Kent - Sömnen
Porcupine Tree - Arriving somewhere but not here
16 Horsepower -Cinder Alley
Muse - Unintended
Porcupine Tree - Dark Matter
Faultline - Where is my boy?
Mark Kozelek - Bad boy boogie
Radiohead - Pyramid Song
Mark Kozelek - Brockwell park
Kent -Välgärningar & illdåd
Red House Painters - Song for a blue guitar
Richard Buckner - 4AM
Porcupine Tree - Heartattack in a lay by
Sun Kil Moon - Blue Orchids
Kent - Elvis
16 Horsepower - Straw foot
A Perfect Circle - Fiddle and the drum
Kent - Vintervila
David Sylvian - Darkest dreaming
Niclolai Dunger - Allena min vän
Richard Buckner - Ed's song
Jeff Buckley - Lilac wine
Porcupine Tree - Sentimental
Kent - Berg&dalvana
Jeff Buckley - Everybody here wants you
16 Horsepower - The partisan
Kent - Den döda vinkeln
Nicolai Dunger - Godnattvisan: vila nu
Red House Painters - Roller coaster
Thee Stranded Horse - Le Sel

Puh! Kan ju vara en rolig inspiration om nån här bara letar efter bra musik, ni känner säkert igen en hel del av banden så ni ser vilken musikstil det är.
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Jag igen :D

Lyssnar på listan nu........jag längtar tillbaaaaaka!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry:
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Vi hade med oss tre Håkan Hellström-skivor och en med Sabaton. Inga särskilda spellistor alltså utan cdskivor rätt och slätt. Dottern föddes till Håkan :love:
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Haha, detta får mig att minnas sonens förlossning. Vi hade ingen musik med oss men Rix FM var igång. Precis när krystvärkarna var och sonen kom ut spelades The Ark - It takes a fool to remain sane. Ingen låt jag gillat tidigare men den fick såklart en speciell plats i mitt hjärta. Minns så väl att jag tänkte på det när krystvärkarna var som värst och han var på väg ut...
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Haha, detta får mig att minnas sonens förlossning. Vi hade ingen musik med oss men Rix FM var igång. Precis när krystvärkarna var och sonen kom ut spelades The Ark - It takes a fool to remain sane. Ingen låt jag gillat tidigare men den fick såklart en speciell plats i mitt hjärta. Minns så väl att jag tänkte på det när krystvärkarna var som värst och han var på väg ut...

Ja det var ju verkligen passande! :D
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Haha, detta får mig att minnas sonens förlossning. Vi hade ingen musik med oss men Rix FM var igång. Precis när krystvärkarna var och sonen kom ut spelades The Ark - It takes a fool to remain sane. Ingen låt jag gillat tidigare men den fick såklart en speciell plats i mitt hjärta. Minns så väl att jag tänkte på det när krystvärkarna var som värst och han var på väg ut...

När min yngste föddes 1993 hade jag ingen musik med, men i samma ögonblick han var ute så tittade jag på klockan, 01:03 och på radion spelades What´s up med 4 non blondes (otroligt poppis då). Låten har fortfarande en speciell betydelse och jag köpte senare CD:n bara för den låten.
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Vi hade radion på både på förlossningen och på BB.
Jag inser nu att jag inte minns alls vad det var för någonting på på förlossningen men på BB ställde vi skyndsamt in P3 för att känna oss som hemma. :)
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Jag hade med mig The Fragile med Nine Inch Nails, men jag hann aldrig lyssna på någon musik.
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Jag funderade mycket på vilken musik jag skulle ta med men kunde inte välja något så jag bestämde att ville jag ha musik så fick det bli radion.
Det blev ingen radio heller, jag hade inte orkat med någon radio, ville ha det helt tyst (irriterade mig tom på maskinen som mätte bebisens hjärtljud).
På bb tror jag inte ens att det fanns någon stereo, kände iaf aldrig att jag ville lyssna på musik.
 
Sv: Musik med till förlossning och bb

Men på BB då?

Jag var inte där så länge, bara ett dygn och jag delade rum med en tjej som var väldigt uppriven. Hon hade det inte så lätt kan man säga (litet barn med gulsot som inte åt så mycket utan mest bara sov) så jag spenderade inte så mycket tid i rummet. Försökte hålla mig ute i allrummet så mycket som möjligt. Sedan vara så diskret som möjligt inne i rummet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp