Muslifoder

Sv: Muslifoder

Innan jag bytte tillbaka till Krafft Groov 125 som jag tycker ger bättre hull och har bättre kvot hade jag Krafft müsli Grön som ingår i samma Avelserie som Grooven :) Min polla tyckte den var god och var fin på den med men det var som sagt kvoten och mängden som styrde :) *Behöver ge så mycket mer müsli för att komma upp i samma volym*

Ger min pålle Spillers Cool Mix då han är väldigt het o lätt stressar.. Tycker ja funkar bra på han iaf..
Till stoet som går med en tre månaders fölis brevid ger ja Spillers Stud & Youngstock mix.
Tycker att dom blir fina i hullet och spec min vallack som är lite kräsen älskar det.. :d

Min lilla tjejj får samma, Spillers Cool Mix och jag tycker den funkar riktigt bra. Hon har en helsikes massa egen motor och alla andra foder har mest gett henne mer energi men det här fodret ger henne energin att orka jobba men inte en massa tokigheter i huvvet hihi :)

Lympos bas till gamla ridhästen

Och Lympos sport till dom som behöver lite mer fart under fötterna

Mustang Fiber Müsli. Har testat krafft blå och eggermanns vital/senior, krafften tyckte jag inte om (tråkig och dyr) och eggersmann tyckte plånboken inte om. Hästen äter vad som helst ;)

Precis.. Blir lite lugnare i huvudet.. Även om min fortfarande har en massa dumheter för sig så blir det lite bättre iaf.. :laugh:

Min häst äter Granngårdens "havrefria" müsli. Det ser fräscht och gott ut, och damen ifråga verkar tycka detsamma :d Sedan så känner jag att det verkar ha en lugnande effekt på mitt heta sto. Prisvärt tycker jag också att det är.

Innan gav jag dangro hestekraft men när det steg regält i pris så bytte jag till derby foder och använder country mix müsli foder vilket fungerar jätte bra då det inte innehåller någon havre men ändå har en bra proteinhalt.

Krafft/Red Mills Musli för avel,föl,unghästar

Till dräktigt fullblodssto med föl vid sidan.

Jag har precis köpt Spillers Conditioning mix som jag ska prova, har haft Hestekraft ett tag nu men det har blivit dyrt och ger inte tillräckligt bra resultat tycker jag.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 992
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
861
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka