Mustads snösulor

Veronika

Trådstartare
I typ silicinliknande material med luftkanal.. Funkar dom bra? Är dom dyra i förhållande till andra fabrikat? Kan man lägga om dom flera gånger eller de slits fort? Är det svårt att kratsa hovarna med sulorna på? Funderar på att bara sätta fram eftersom det verkar som det blir mer styltor fram än bak av ngn märklig anledning, åsikter?

Sv: Mustads snösulor

Hej!:)

Är det sådana här du menar? http://www.mustad.se/terasnsv.htm

Vi har nyligen skott våran häst med sånna sulor för tredje säsongen!:bow:

Jag kommer inte i håg vad de kostade, men jag har för mig att det var ca. 110:-/ par. Det har de definitivt varit värda med tanke på att de har hängt med så länge!
/Camilla

jag har bara bra erfarenheter av dessa. har dem på för andra eller tredje vintern nu på foderpållan.
har inga problem att kratsa hovarna, och det fastnar ingen snö.
superbra:love:

/Sanna

Jepp, det är sådana jag menar!
Inte så farligt dyrt då ju med tanke på att de verkar så pass hållbara :) Men de kanske slits mer om man inte har snö hela vintern, vilket vi här nere sällan har :p

littL flower skrev:
jag har bara bra erfarenheter av dessa. har dem på för andra eller tredje vintern nu på foderpållan.
har inga problem att kratsa hovarna, och det fastnar ingen snö.
superbra:love:

/Sanna
Har du på alla 4? Funderar på att bara sätta fram för det verkar inte bli mkt styltor bak av nån konstig anledning..

Tack för era svar :bow:

Jag har det på mina och det går att ha dem flera säsonger. Funkar super...

Okej då ska jag be hovis slänga på såna nästa vecka, inte för att det brukar vara så hemskt mkt snö här nere men förra året var jag så sur för att det knappt gick att rida för hovis hade missat att lägga på sulor och då låg ju snön hyfsat länge för att vara här :crazy:

Veronika skrev:
Har du på alla 4? Funderar på att bara sätta fram för det verkar inte bli mkt styltor bak av nån konstig anledning..

Tack för era svar :bow:

Jo jag har haft på alla 4 och de har funkat super:)

Jag betalar 100kr/par och kan använda dem vid 4 skoningar (så det blir 25kr/par om man slår ut det) Och om jag nu bara skulle bahöva dem vid två eller tre skoningar så ta man bort dem, sköljer av dem o förvarar dem säkert till nästa vinter.
Det är första vintern som jag har såna och aldrig mer utan. Hon har aldrig styltor och det är lätt att kratsa hovarna!

//Lillan

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag... 2
Svar
21
· Visningar
1 402
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 793
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 680
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.