Myggmedel.

attempt

Trådstartare
Detta kanske är lite tidigt, men är det någon som kan något recept på hemmagjort myggmedel?
Även andra hemmakurer vore kul att få reda på. :)

Sv: Myggmedel.

Detta har vi använt på våra hästar under sommaren och det har funkat kanon!

Blanda ½ l äppelcidervinäger m 2 citroner och 1 vitlök skurna i bitar. Låt stå över natten och sila. Blanda med 2 msk diskmedel (gärna Yes) och 1 dl vatten. Häll i sprutflaska, skaka lätt och spruta på! Man kan även ta på det m en svamp om hästen är spruträdd.

Jag har krossat vitlöksklyftorna och verkligen pressat ut så mkt citronsaft jag kan innan jag har låtit det stå och dra. Ställ det ute för det luktar starkt.

:bump:

Ingen mer som har något? Kanske någon som kan rekkomendera något bra, effektiv medel som finns ute på marknaden? Tex. Switch Pour On.

Iccaz skrev:
Detta har vi använt på våra hästar under sommaren och det har funkat kanon!

Blanda ½ l äppelcidervinäger m 2 citroner och 1 vitlök skurna i bitar. Låt stå över natten och sila. Blanda med 2 msk diskmedel (gärna Yes) och 1 dl vatten. Häll i sprutflaska, skaka lätt och spruta på! Man kan även ta på det m en svamp om hästen är spruträdd.

Jag har krossat vitlöksklyftorna och verkligen pressat ut så mkt citronsaft jag kan innan jag har låtit det stå och dra. Ställ det ute för det luktar starkt.

:bump:
Så detta funkar bra? Då måste jag prova...
Jag brukar använda Switch Pour On samt Renons, men jag tycker inte något av dem funkar särskilt bra på min häst, enbart dyrt! :smirk:
Hur ofta skall detta sprutas/strykas på? Varje dag antagligen?

Hälsningar Marie

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
295
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka