När allt är åt helvete, vad gör man då?

Men fråga. Det värsta som händer är ett nej. Men pengar är rätt bra att ha. Kan du inte ha ett ”vanligt” jobb då? Ekonomi? Hemtjänst? Hr? Restaurang? Vården? Jag vet inte, men antingen är du ekonomiskt oberoende och då skulle jag se till att skaffa ett boende jag trivs med, annars skulle jag börja jobba för det.
Man måste knte älska sitt jobb, men det är ju bra om man trivs. Jag har ett på pappret tråkigt jobb som jag tycker är kul.
Nä alltså, det enda kravet jag har på ett jobb är att det ska fungera, att jag klarar uppgifterna, får en lön som går att överleva på, inte går in i väggen pga otrevlig arbetssituation eller liknande och att det tidsmässigt går att få fungerande med hundarna på något sätt. Sedan vad det är för jobb, det spelar verkligen ingen som helst roll.

Nu har jag i alla fall ägnat en stund åt att kolla annonser och har hittat några jobb som jag ska söka. Några jobb i närheten som inte är "vanliga kontorstider", där arbetsuppgifterna borde fungera fint och i de fall där lönen nämns så verkar den bra. Sitter hos min mor nu, men när jag väl kommer hem ska jag försöka ta tag i att skriva någon ordentlig ansökan till åtminstone något av jobben... Får lätt sådan jäkla prestationsångest av att skriva ihop något, men det är ju troligare att jag får jobben med en dålig ansökan än att jag får något jobb utan att söka det...
 
Nä alltså, det enda kravet jag har på ett jobb är att det ska fungera, att jag klarar uppgifterna, får en lön som går att överleva på, inte går in i väggen pga otrevlig arbetssituation eller liknande och att det tidsmässigt går att få fungerande med hundarna på något sätt. Sedan vad det är för jobb, det spelar verkligen ingen som helst roll.

Nu har jag i alla fall ägnat en stund åt att kolla annonser och har hittat några jobb som jag ska söka. Några jobb i närheten som inte är "vanliga kontorstider", där arbetsuppgifterna borde fungera fint och i de fall där lönen nämns så verkar den bra. Sitter hos min mor nu, men när jag väl kommer hem ska jag försöka ta tag i att skriva någon ordentlig ansökan till åtminstone något av jobben... Får lätt sådan jäkla prestationsångest av att skriva ihop något, men det är ju troligare att jag får jobben med en dålig ansökan än att jag får något jobb utan att söka det...


Om du vill kan jag kolla den åt dig. Om du vill ha hjälp alltså.
 
@MacGyvers råd är riktigt bra. Se till att du får en grund. Bra att du handlade riktig mat och inte äter skräp. Ät ordentligt! Träna! Fysträning käkar upp en massa stress.

Ta sen en sak i taget. Laga det som är helt nödvändigt och skit i resten. Det ordnar sig. Ta ett annat jobb än det du vill ha. Det är bra att få in lite pengar och det är bra med en struktur. Se till att du har en bra grund att stå på så ordnar sig resten.

Och du måste sova. Ta hjälp av piller om inget annat funkar. Håller tummarna för dig!
 
Bara ett PS. Mitt jobb (där jag nu varit och oftast trivts bra i över 10 år) fick jag när jag bara slängde in en ansökan i sista sekund. Jag kopierade t.om. brevet och den "riktiga" adressatens namn fanns till och med kvar :o

Det är bra att göra rätt - men det är viktigare att ha rätt fokus (vårda det som get energi, tackla problemen varefter) och att göra något!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
770
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 318
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 657
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp