När det inte funkar med medis...Råd?

Hej, jag sökte i mitten av aug en ny medis till min häst.Fick svar av en vuxen-ryttare som verkade väldigt trevlig, ivrig, ansvarsfull, kunnig och red bra. Vi kom överens om att hon skulle komma 2 dgr/ vecka.Skulle även mocka , packa hö och ibland fodra. Det är bara det att hon avbokat MER än 50% av gångerna, ibland väldigt sent. Ibland båda ggr:na på samma vecka.Anledningarna har varit "allt mellan himmel och jord". Det känns som hon vill men inte riktigt har tiden?Jag känner att det är ett stressmoment att inte kunna lita på att hon dyker upp. Hur länge ska man ge henne en chans? Eller hur avsluta på snyggt sätt? Hur tar man upp det utan att vara alltför otrevlig? Mvh besviken mesig hästägare
Man säger det i princip rakt ut.
Det är väldigt tråkigt att behöva säga det här, men vårt samarbete fungerar helt enkelt inte för mig. Det eftersom du sällan verkar ha möjlighet att rida de två dagar i veckan som vi har avtalat om.

Gissar att du inte tar något betalt? Ibland kan det vara en fördel att ta några hundralappar per månad enligt min erfarenhet. Är man beredd att betala några hundralappar i månaden så är man kanske inte så strulig enligt min erfarenhet.
Och ja, mina medryttare har gjort stallsysslor också ändå. De har ju haft hästen som "sin egen" de dagar de ridit.
 
Man säger det i princip rakt ut.
Det är väldigt tråkigt att behöva säga det här, men vårt samarbete fungerar helt enkelt inte för mig. Det eftersom du sällan verkar ha möjlighet att rida de två dagar i veckan som vi har avtalat om.

Gissar att du inte tar något betalt? Ibland kan det vara en fördel att ta några hundralappar per månad enligt min erfarenhet. Är man beredd att betala några hundralappar i månaden så är man kanske inte så strulig enligt min erfarenhet.
Och ja, mina medryttare har gjort stallsysslor också ändå. De har ju haft hästen som "sin egen" de dagar de ridit.
Tror också på rak (men trevlig) kommunikation, och jag tror inte på att ge fler chanser eller öppna upp för diskussion i det här skedet.

Nu spekulerar jag hejvilt såklart, TS, men om din medryttare har lite självinsikt så kan det mycket väl vara så att hon är på väg att komma till samma slutsats som du - att hon inte har kapaciteten just nu att vara medryttare. Du kanske bara ligger lite före henne i tidslinjen.
 
Jag har tagit det rent ut när det varit aktuellt. Antingen att jag måste veta före ett visst klockslag eller att vi inte kan samarbeta, beroende på hur min stallsituation sett ut.
Nu har detta inte varit aktuellt på många år men om det hände nu skulle det inte vara en katastrof då jag har mina rutiner, eget stall och redan på förmiddagen gör alla sysslor som hövägning, mockning och annat. Då spelar det ingen roll om de behöver ställa in eller inte.

Men, när man har stallet två mil bort, då är det jätteviktigt att man får vara ledig de dagar medryttaren är där och inte får reda på det förrän vid 16-tiden eller ännu senare. Det fungerar ju inte! Man har ont i magen, vet inte om, eller när de ringer. Man måste ändå ha de dagarna fria ifall de ställer in.
Det är ju helt ohållbart.
Vid de tillfällena har det slutat med att medryttarna slutat för de ville bara göra saker när de kände för det och ville inte ha krav på att vara där.
 

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp