När var sista gången du blev legg-kollad?

Handlat på systemet EN gång utan legg, dagen före 35 trooor jag eller om det var nått år innan. Får alltid visa leg där de få gånger jag är inne 😄. Har sambon inte rakat sig (precis fyllda 35) behöver han inte visa leg men som nyrakad ser han typ 15 år yngre ut nästan så då krävs leg 😄
 
För övrigt ”åkte jag dit” en gång när jag satt i kassan på Ica och inte leggade en kille för energidryck, han var kontrollant. Han var också tydligt över 25 år gammal så han skulle inte kollas, men herregud vad triumferande han var att jag missat legga honom. Kom igen nu gubben, du kan inte passera för 15 liksom.
Då har företaget gjort ett stort fel. Kontrollanter får ej vara över 25. Å kontrollanten får inte ge sig till känna. Utan rapporterar in resultaten. Å sedan skickas det till företaget
 
Jag får fortfarande visa leg på systembolaget. Inte varje gång men närapå hälften av gångerna. Är 37 år. Fram tills för ett par år sedan var det nog 90 procent av gångerna jag fick visa leg.
Senast jag handlade var dottern, tolv år, med och då frågade kassören om det var till henne jag köpte. Vi har således konstaterat att hädanefter får hon istället vänta vid bilen :)
 
Jag får fortfarande visa leg på systembolaget. Inte varje gång men närapå hälften av gångerna.
Senast jag handlade var dottern, tolv år, med och då frågade kassören om det var till henne jag köpte. Vi har således konstaterat att hädanefter får hon vänta utanför istället :)
Att fråga det till så ung dotter känns lite väl märkligt. Jag kan fråga om den som är med in är betydligt äldre. Efter att sätt nån bild på dig hör på buke så tror jag du skulle hamna i min kolla leg hög. 😁
 
Jag tror inte att det har hänt efter att jag fyllde 40. Men det året jag var 39 fick jag både visa leg på Systembolaget och när jag köpte en enda stackars folköl i en vanlig livsmedelsbutik.

Jag var nog lite över 30 sista gången jag fick visa leg för att få vin på restaurang.
 
Då har företaget gjort ett stort fel. Kontrollanter får ej vara över 25. Å kontrollanten får inte ge sig till känna. Utan rapporterar in resultaten. Å sedan skickas det till företaget
Han kom och tryckte upp sitt kontrollantkort i ansiktet på mig när jag satt i kassan, jag berättade hela alltet för min chef så det löste sig utan anmärkning för oss eftersom det precis som du säger hade gjorts en hel del fel. Jäkla muppkille alltså
 
Jag fick inte köpa celsius för jag hade inget leg med mig. Sa att jag är 33 men okej.

Vi skulle ha gymnasiepraktikanter för några veckor sen på jobbet. Nån man som ska hålla i detta får för sig att jag är en av eleverna. När jag säger att jag jobbar här och ska blippa in mig med nyckeln håller han för dörren och vägrar tro på att jag inte är gymnasie-elev. Babyface for life antar jag 😂
 
Jag fick inte köpa celsius för jag hade inget leg med mig. Sa att jag är 33 men okej.

Vi skulle ha gymnasiepraktikanter för några veckor sen på jobbet. Nån man som ska hålla i detta får för sig att jag är en av eleverna. När jag säger att jag jobbar här och ska blippa in mig med nyckeln håller han för dörren och vägrar tro på att jag inte är gymnasie-elev. Babyface for life antar jag 😂
Jaa, jag har också lite av ett baby-face tror jag vilket jag sett som något av en förbannelse 😛 Då det tenderar att dra till sig äckliga hebefil-gubbar samt brunstiga tonårspojkar. Hade en praktikant på min förra arbetsplats som gick i gymnasiet och som helt uppenbart försökte lägga in en stöt så fort han fick tillfälle. Då var jag strax över 30, hade stadig partner och barn sen ett antal år tillbaka vilket jag även påtalade för ungtuppen, men han ville inte tro på detta.
 
Jag är 42 och blev fram till för ungefär ett år sedan leggad varje gång jag är på systemet. Trots att jag mest köper "konstiga" beställningsviner, det kanske är en känd taktik för att få handla om man är underårig? :rofl:

Numera brukar jag få frågan om hur gammal jag är, men behöver inte hala upp legget. Generellt brukar folk gissa att jag är runt 30 i andra situationer. Att jag är kort, inte har några barn, och har en fördelaktig hy verkar vara bidragande orsaker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp