Någon med erfarenhet av KINETON NOSGRIMMA?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Covergirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 038
C

Covergirl

Skulle gärna vilja höra lite åsikter om Kineton nosgrimman!
Någon med erfarenhet av den?
Som kanske kan ge något tips?
Vad passar den till för hästar?
hur pass svår är den? (Det står på Hööks hemsida att den bör användas av erfarna ryttare! Menas?)

Tacksam för svar! :)

Sv: Någon med erfarenhet av KINETON NOSGRIMMA?

Jag har provat kineton på min, det funkade inte alls
Han blev jätteirriterad och förbannad så fort jag använde handen.
Hackamore och sidepull funkar bra, bett funkar bra, men bett+tryck på nosen funkade inte alls på honom.

Passar nog bättre på hästar som ligger på en del.

Den är väl inte svår direkt, det handlar mer om känsla. Har du provat hackamore så är det här inte värre alls.

finns flera trådar om denna redan om du använder sökfunktionen.

just Hööks modell är helt felsydd och felkonstruerad och sitter helt sjukt fel på hästen, skulle inte ta i den med tång ens.

Jag har provat kineton på min, det funkade inte alls
Han blev jätteirriterad och förbannad så fort jag använde handen.
Hackamore och sidepull funkar bra, bett funkar bra, men bett+tryck på nosen funkade inte alls på honom.

Passar nog bättre på hästar som ligger på en del.

Den är väl inte svår direkt, det handlar mer om känsla. Har du provat hackamore så är det här inte värre alls.

oj då! Det låter ju inge bra! Då är det nog bäst att jag låter bli den där! TACK!

finns flera trådar om denna redan om du använder sökfunktionen.

just Hööks modell är helt felsydd och felkonstruerad och sitter helt sjukt fel på hästen, skulle inte ta i den med tång ens.

Jag är så dålig på sånna där sök grejjer! haha!
Ja oki då glömmer jag bort tanken på den då! ;) Tack!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka