Någon som är duktig på sår?

Hunden blev sämre i tisdags eftermiddag. Trött och inte alls sig själv.. Han fick också en svullnad under och nedanför såret så vi var hos veterinären igår. Diagnosen blev djup pyodemi så det blev både antibiotikatabletter som han ska ha i tre veckor och kortisonsalva i en vecka. Hon kunde inte säga om det hade varit ett vanligt fukteksem från början eller om det hade varit en fästing, sticksår eller något annat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 419
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa Min mamma och hennes jagande man har en finsk stövare hemma (en riktigt barnslig sådan..). Här om dagen var jag och hälsade på då jag...
Svar
9
· Visningar
5 718
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Har en åttaårig portugisisk vattenhund som jag för cirka tre veckor sedan upptäckte några skorviga utslag på. Gick ett par dagar och vid...
Svar
11
· Visningar
3 873
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp