någon som kan svara??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare körsbäret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 847
K

körsbäret

de var en tjej i mitt förra stall som red barbacka på sin häst med någon slags ring runt halsen på hästen som hon styrde med.

Kallas den ridningen något?? Är de någon mer än jag som har sett de??

Det kallas ingenting... Just nu är det "inne" att "hålla på med NH" och det kanske hon tror att hon gör.. Men NH (Natural Horsemanship" är inget man "rider" utan ett sätt eller uppförande. Det är "dressyr/uppfostran/lydnad och respekt" men jag vet folk som vill ha häst och om man frågar vad dom vill ha den till så svarar de glatt "NH".. Men man kan inte "rida NH" för det går inte..
Det är tex att man ska kunna leda hästen på hängande grimskaft och stannar man, så ska hästen stanna och börjar man springa ska hästen springa osv. Ställer man hästen och ber den stå still så ska den vara kvar.. Sen är det att man själv behandlar sin häst med respekt och kärlek mmmm..

Så hon lekte nog bara... ;)

Rider barbacka med bara ett grimskaft om halsen gör jag med ibland. Kul att kolla hur mycket/lite koll man har på hästen utan att behöva träns. Det funkar ganska bra på min häst faktiskt, men jag tror inte att det heter något, bara nåt man gör på skoj!

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 618
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025