Någon som satt vitt koppjärn i Wintec Wide?

Alexandra_W

Trådstartare
Om ja, hur i hela helvetet fick ni dit det? Skulle byta här ikväll, och byta mellan de lila har ju liksom varit gjort på under 10 minuter.

Men jag får liksom inte skruvhålen i järnet att stämma med skruvhålen i framvalvet??

Sv: Någon som satt vitt koppjärn i Wintec Wide?

Ska det verkligen gå då? Jag har funderat på om det går för när våran konvalecent ska sättas igång igen så lär han ha tappat såpass mycket att ett smalare järn än de lila lär bli aktuellt.
Det vore ju super att slippa byta sadel igen...
Kanske är det som när vi skulle byta från det smalaste lila till det bredaste och det aldrig har varit i innan att vi fick vara två för att kunna pressa isär (nu ihop då i ditt fall) sadeln för att få skruvhålen att stämma?

Japps, både vitt och rött järn ska gå. Alltså även enligt Wintec själva. Står både i 'papprena' till sadeln, och även på en lapp på själva sadeln, att enbart de lila + vitt + rött järn får användas i saden, används andra järn gäller inte garantin.

Nja, jag fick 'ihop' den så att sadel och järn var mot varandra? men då var liksom ena skruvhålet inte i linje, så gick inte att skruva i skruven.

Enda sättet att få dit det var att låta 'böjen' på järnet gå utanför framvalvet, då blev skruvhålen rätt. Men sen gick det bara att få i järnet så det är preciiis i framkant på framvalvet. Kardborren och tyget i själva kanalen 'tar emot' att putta bak det mer.

Så, hur man ska få dit ett RÖTT järn övergår mitt förstånd helt ;)

Jag ska se om det räckte byta till vitt först innan jag slåss mer med den, jag är inte säker på det räcker med ett vitt utan det med blir för brett.

Men tar fortfarande gärna emot tips på hur fasiken det är tänkt, för nu sitter det ju inte rätt.

Om det inte fungerar så är antingen järnet eller sadelns hål felanpassade från fabrik på dina delar, införskaffa annat järn. Det ska gå och det går mycket enkelt att byta både till vitt och rött om allt stämmer.

Dock så kan man få trycka ihop sadeln regält för att få dem så pass smala, men det tar jag förgivet att du gjort.
Du kan ju även testa att köpa ett Griffinjärn och se om det går att anpassa bättre, de passar också, likaså KLHs järn.

Ja, iom att jag kan få sadel och järn att ligga emot varandra, så lär den ju vara tillräckligt ihoptryckt? Väl?

Kan ta lite bilder sen kanske på var/vad som går snett.

KLHs järn är vilka?

AA gör det så får vi se om om vi kan hitta problemet.

KLH = Knight´s Lady Hawk.

Hade exakt detta problem på en annan helt ny sadel för ett tag sedan där två hål av fyra var rätt och där de gjort en rövare på de andra hålen vilket jag märkte när jag skulle byta, där hade någon släppt igenom den med detta fel från fabrik. Har du långt till affär där Ws järn finns så skulle jag åka dit och be att få prova ett annat järn.

Hyfsat långt ja.

Fast jag gav upp, det blev inte tillräckligt nära bra med det vita heller. Så jag kastade in handduken och ringde och bokade tid för sadelutprovning.

Idealiskt hade jag velat göra det efter återbesöket på kliniken och efter vi kommit såpass att vi kan galoppera i ridhus. Men WWn kommer inte funka tills dess, det är bara att inse..

Men ska ta bilder ändå imorgon så ni får se ang vita järnet.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 893
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 440
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 521
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 645
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka