Någon som sett rakt fullcheck?

sissu

Trådstartare
Vet att det finns andra trådar, men jag letar efter ett fullcheck i RF el. mässingsfärg (EJ SYNTET, det vet jag var det finns) med samma mundel som bilden visar alt. vanlig mundel som går att vända.

Ska inte vara halvcheck utan full.

mssingskandar.jpg

Sv: Någon som sett rakt fullcheck?

har inte sett det, men borde det inte fungera med ett vanligt rakt bett o bettplattor?

Nope.. Jag har testat mig fram nu i snart ett års tid, gott igenom tjugotalet olika bett och variationer och detta är vad som för dagen är det opptimala till denna häst och hans munform i bettväg.

Tror inte det är tjockare än ett vanligt rakt.. Tärnsjö är ÅF av Abbey. Har mailat dem för att höra vad det kostar och hur lång tid det kan ta att få hem.

Har reggat mig på sidan men man kanske inte får handla direkt som privatperson? Nån som vet.

Jo det tror jag att man får. Hittade adressen i en gammal Horse&Rider artikel om bett.

Jag hoppas verkligen det, väntar på att de ska acceptera min registrering. Vill ha nu!!!

Det är så underbart när man till slut hittar exakt det man för tillfället behöver ha.

Fast det hade varit roligare om man kunnat se hur ALLA bett såg ut, vissa bett med underliga namn speciellt...

Visst vore det. Jag har fått för mig att de bett som inte finns på bilderna har de inte i sortimentet, men det kan ju vara helt fel.
Det var därför jag inte hittade det för jag tröttnade på att vissa hade bilder och vissa inte så jag la ner sidan varje gång jag gick in för den var så tråkig tyckte jag.

Just nu struntar jag ivilket för jag är så glad att jag hittat bettet och är nu nöjd tills nästa gång hästen ska ha nåt som knappt finns.

Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack! :bow: :bow: :bow:

Där fanns både raka och tredelade gagbett - som jag har letat i en EVIGHET efter! :) :banana:

sissu skrev:
Tror inte det är tjockare än ett vanligt rakt.. Tärnsjö är ÅF av Abbey. Har mailat dem för att höra vad det kostar och hur lång tid det kan ta att få hem.

Har reggat mig på sidan men man kanske inte får handla direkt som privatperson? Nån som vet.

Har fått svar från Tärnsjö som säger - Det är Abbey som vill att vi skall vara ÅF, men vi har inga planer alls på det. :devil:

Så nu blev det inget kul. Har ej fått svar från Abbey själva än gällande registreringen och det går inte att kontakta dem, så vad f-n gör man?.

Det fanns massor med namn på olika bett som jag aldrig hört talats om tidigare...

Men jag hade gärna velat sett hur ett bett med Waterfordmundel och skänklar sett ut...
Just nu använder jag bett med rak mundel, helst med port, och skänkel.
Waterfordbett skulle kunna fungera i paddocken om jag kunde hitta i storlek 10.5-11 cm. Men utan skänkel är det nästan självmord att använd ett sådant i skogen eller vid hoppning...

Söker även andra raka mundelar med annan utseende på skänklarna än pelham/kandar...

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 079
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 459
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈