någon som vet om man får tävla på detta?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 010
M

Maddizz

Hittade ett hackamore m kombinerat bett... nån som vet om man får tävla med det?

hstar.msnw

Sv: någon som vet om man får tävla på detta?

nej, pga av hävstång ej är tillåtet. får endast vara i längdriktningen

:o vi hade en het liten rackare i stallet.... Den hade allt från pullburk till nät samt pessoabett!!! vet att licens ej var sökt, men han tävlade på det nån säsong innan han exporterades till danmark har jag för mig... förvisso är detta mer än 10 år sen....
-fast inte var det godkänt då heller.

Licens inte sökt?

Dispens menar du väl? Men detta bett gäller inte under dispensbestämmelserna och JAG skulle aldrig chansa på att träffa på en observant utrustningskontrollant och få skriverier i tidningarna. :crazy:

Min åsikt är att FINNS det ett utrustningsreglemente ska man hålla sig till det.

ja givetvis menade jag dispens.
Jo man ska hålla sig till reglementet. Kan bara tillägga att det var inte min häst.......

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: MayGrace
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
584
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma