Bukefalos 28 år!

Några frågor ang. första tävlingen!

Urris

Trådstartare
Hej! Första riktiga tävlingen närmar sig, och jag är självklart nervös!
Har lite grejer som jag undrar över.
Det här med hästnummer, får man reda på vilket nr man har innan tävlingen, eller när man väl är där?
Samma sak med startnr, det får man reda på där om jag har fattat rätt?

Och en sak till, hur tidigt brukar banan öppna så att man får gå den? Startar första klassen, så jag får antagligen rida fram först, och sen gå banan, och jag behöver gå den mååånga gånger...

Hoppas det finns nån snäll själ som har tid att svara på mina frågor! :)
 
Sv: Några frågor ang. första tävlingen!

Hästnummer och startnummer hittar du i startlistan som brukar finnas på arrangörens hemsida en eller ett par dagar före tävlingens start. Startnumret kan dock ändras beroende på om någon stryker sig eller efteranmäler sig.

Hur tidigt banan öppnas för bangång är olika men ca 15-20 min före klassens start är vanligt. Är det dagens första klass så kan det t o m vara möjligt att gå banan innan du börjar rida fram för ofta byggs banan redan kvällen innan.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 841
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 137
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 233
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp