Saeta

Trådstartare
Jag minns att det fanns en tråd om detta tidigare, men lyckas inte inte den.
Så jag gör en ny och hoppas på det bästa.

Jag har aldrig varit speciellt duktig på att måla naglarna. Dom få gånger jag målar dom har dom alltid förstörts i stallet så jag har liksom givit upp. Trots det har jag sjukt bra naglar (tror jag?). Dom är allt som oftast stenhårda och dom växer som ogräs, verkligen superfort. Men nu har även jag börjat få upp ögonen för fina naglar. Det är ju så snyggt :love:

Jag har börjat kolla en massa youtubetutorials för att lära mig, och har shoppat en massa snajsiga grejer ;D så nu ska jag bli duktig och få fina naglar. MEN, det är ett par produkter som jag saknar. Eller, det finns säkert, det är nog bara jag som inte har hittat dom på den svenska marknaden.

Men en kanal på YouTube jag följer använder sig av en produkt som heter Simply Peel Latex Barrier. Som ett slags "lim" man målar på huden omkring sin nagel. Perfekt för såna som mig, som alltid kladdar ner allt runt omkring. Sen är det bara att dra bort det och VIPS så ser det superproffsigt ut. Vet att Isadora ska ha ett Peel of men vet inte hur den är? Jag har provat Depends peel of, och visst fungerar den hyfsat bra. Dock skulle jag vilja ha något som täcker mer så jag slipper oroa mig för att kladda ner.

Den andra produkten är Nail Vinyls. Jag har hittat maaaassor med fina, och som verkar bra, på utländska sidor. Men vet inte hur det är att beställa från ett annat land. Jag har enbart handlat från svenska sidor. Tips på något sånt sökes. Det kan absolut vara utländska sidor, men inget snordyrt xD Denna sida har precis dom jag vill ha (vilket är ungefär alla).

(sen får tråden gärna användas till att visa era fina naglar, inspo osv!)
 
Det finns en grej från Opi som en liten tippex-pensel som man kan köra runt nageln om man hamnat lite utanför. Funkar bra tycker jag!
Rent allmänt tycker jag att det är värt att satsa på riktigt bra lack. Visst det är dyrare men det finns inget så sunkigt som billiga lack som inte blir jämnt. Och självklart alltid överlack!

Personligen tycker jag massa mönster och skit känns lite tacky men gillar man det så kör! Tror att det finns mallar osv att köpa om man inte vill köra fri hand!

Såhär ser mina naglar ut!

bedazz1.jpg

bedazz3.jpg
 
Om du vill göra snygga naglar som ser rätt proffsiga ut utan att vara allt för svårt så rekomenderar jag dig att söka på "konad nail art" på youtube, och sen köpa hem några brickor, lack och en stämpel+skrapa. Får jätte många komplimanger över mina naglar och alla undrar vart jag går och fixar dem ;)



 
Senast ändrad:
@tornblomma först, supersnygga och stilrena naglar!

Jag älskar dock mönster och jox, tacky eller ej :P , men stilrent är minst lika fint tycker jag.
Den där tippex-grejen, är det något man målar innan och sen drar bort liksom? Eller är det som tippex, att det "döljer" det man målar utanför? Känns som det borde bli rätt kladdigt ändå :). Håller verkligen med om att satsa på kavlitetslack. Har väl en blandning av både billiga och dyrare. Självklart alltid överlack!
 
@tornblomma först, supersnygga och stilrena naglar!

Jag älskar dock mönster och jox, tacky eller ej :P , men stilrent är minst lika fint tycker jag.
Den där tippex-grejen, är det något man målar innan och sen drar bort liksom? Eller är det som tippex, att det "döljer" det man målar utanför? Känns som det borde bli rätt kladdigt ändå :). Håller verkligen med om att satsa på kavlitetslack. Har väl en blandning av både billiga och dyrare. Självklart alltid överlack!

Tack!

Ja allt är en smaksak såklart! Kör på det du gillar! :)

Det tar bort nagellack som hamnat utanför i efterhand! Jag tycker att det fungerar bra. Inhandlade mitt på Kicks, men det finns nog lite överallt!
 
@tornblomma Ja men precis :) jag tycker det är kul att variera lite, blanda med stilrent och enkelt och ibland mönster och plottrigt.
Toppen, tack för tips. Ska kika efter det :)
 
@_FiA_ Såg bilderna nu, supersnyggt. Och tack för länk. Det ser väldigt intressant ut. Måste kollas närmare på ;)
 
@_FiA_ Såg bilderna nu, supersnyggt. Och tack för länk. Det ser väldigt intressant ut. Måste kollas närmare på ;)
:D Köp hem en 5-10 plattor 4 nagellack en skrapa och en stämpel, och något top coat (behöver inte vara konad). Sen är det bara fantasin som sätter gränser, jag har haft mina prylar i 2 år och gör olika designs varje vecka, och jag har kanske 10 plattor. Övning ger färdighet, det är lite trixigt i början, men snart så har man fått in snitsen. Ett tips är att strunta i det som kommer utanför nageln tills du är helt klar, då tar du en tops som du blöter med remover och pillar bort det som är utanför med, det går smidigt och snabbt.

(ps, du kommer göra slut på mycket remover ) :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp