Namnförslag :o

ElektraDelight

Trådstartare
Herregud.. Min hjärna står absolut still & mitt nya hjärta är fortfarande utan namn! Går ju inte för sig! Valparna har inte fått namn sen innan. Hade varit sååå mycket lättare haha.

Kort namn med lite attityd passande en liten svart fluffig boll :)

Hitills bara två namn i huvdet. Sky & Fay .. Fenja har jag oxå funderat på.
Men mja....

Hjälp!

Sv: Namnförslag :o

Hihi.. Sött men de är en liten tik som inte vill heta Åke iallafall.
Är inte jätteglad i "människonamn" heller. Tycker djuren ofta blir lite förlöjligade.

Åhå, Fridolf protesterar å det bestämdaste. Det är aldrig nån som gjort sig lustig över hans namn! Eller vänta nu... ehh... :o (Fritte, Fritte-pitte, Fridolin, Lilla Fridolf, Fritte GapSkrik, Friiiiiidolf... Jo. Många mobbar honom;))

Jag brukar leta namn bland karaktärer jag gillar från film/böcker. Alternativt på teman som olika vattendrag, ett visst språk eller så.

Jag föreslår att din tik ska heta TARDIS. Nördhumor is the shit;)

Migo
Vars hundar fått behålla uppfödarnamnen. Ida, Boss och Fridolf...

Haha ja jag hade oxå behållt hennes namn om hon hade haft något. Kan ju inte kalla henne Svart2 hela livet ;)

Här är lite bilder på prinsessan ifall de behövs lite järn i elden! ;)

32867157.jpg

32867158.jpg

Sorry! :D

Du gillade ju inte människonamn på hundar så min fantasi tog slut... ;)
Av nån anledning tänker jag på Koda från Björnbröder när jag ser bilderna men det kan man kanske inte döpa en tik till..
Frågade min sambo nyss och hans spontana svar var: "Bamse!"
Jag påpekade att det är en tik då tyckte han Bamselina eller Brummelisa! Din hund skapar väldigt mycket björnassociationer här hemma!

Qvittra tycker jag är fint annars!

Koda var ju ett jättebra tiknamn! (tycker jag, som inte sett filmen i fråga)

Vilda
Nova
Lilja
Nora
Athena
Lilly
Saga
Dimma
Nikita
Sota

Ja några som jag tycker passar och som känns lite speciella! :laugh:

Ja visst är det fint! :love:

Elektra är ju också väldigt snyggt men det kanske du har något annat djur som heter? :D

Sota är ju fint på en svart hund.

Jag tycker om när man hittar namn som ändå säger något om hunden. Min lilla hund heter Choice, för det var en himla massa velande och hemlighetsmakeri runt den hunden:D

Haha ja jag hade oxå behållt hennes namn om hon hade haft något. Kan ju inte kalla henne Svart2 hela livet ;)

Här är lite bilder på prinsessan ifall de behövs lite järn i elden! ;)

32867157.jpg

32867158.jpg

Jag tycker att du inte är en värdig hundägare om du inte kan komma på något namn. Det är nog bäst att jag tar hem den där till mig istället.
.
.
.
:love::love:
:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 399
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka