Nån som provat Griffins "Sadelutprovningsguide"?

Liselott76

Trådstartare
Nån som provat Griffins \"Sadelutprovningsguide\"?

Den som man kan skriva ut från deras hemsida & sedan mäta mot sin mankmall från hästen.. Funkar den? Alltså, blir det rätt bomvidd om man går efter den när man ska köpa en Griffinsadel?

Re: Nån som provat Griffins \"Sadelutprovningsguide\"?

Den fungerade jättebra när jag skulle köpa Griffinsadel i alla fall!
Tyvärr så passade inte böjningen på bommen min hästs rygg så det blev ingen sån sadel i alla fall.

Det låter bra..kanske inte behöver ha sån ångest ändå då..har köpt en Griffin Dressyr med normal bom & den verkar ligga bra men den ser så smal ut när man tittar på den när den inte ligger på hästen.. Alla verkar ju förespråka vida sadlar så jag har varit rädd att den är för smal..men enligt guiden så är det helt rätt för min häst, finns t o m lite för honom att växa i enligt den..

Griffins sadlar kan vidga sig MYCKET när man ridit i dem ett tag.

Min låg högt över manken när den var ny, men efter ett par timmars ridning hade den sjunkit ner till normalläge.

Då kanske det inte är så dumt för min pålle då.. Han verkar ju trivas bra med den..
Jättetack för att ni svarat!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka