Nån tror att jag är lättlurad...

sussisus

Trådstartare
Finns det verkligen folk som går på ett sådant här meddelande?:eek:
Vore jag en bedragare som vill snika åt sig pengar så skulle jag vara betydligt mer noga med hur jag stavar + att jag skulle trippelkolla meddelandet så att just inga konstiga tecken kommer med - de har uppenbarligen inget svenskt tangentbord.:grin:
Fick detta på mailen imorse:

NORDEA BANK SVERIGE AB‏
Från: Nordea Security (service@email.nordea.se)
Skickat: den 19 maj 2008 05:44:49
Till:

Kдra kund, Nordea tekniska serviceavdelning hеller pе att utfцra en planerad uppgradering av mjukvaran fцr att fцrbдttra servicekvaliteten еt bankens kunder. Vi ber dig att bцrja proceduren fцr att bekrдfta dina bankkontodetaljer.Klicka pе lдnken, som du hitter i slutet av det hдr e-postmeddelandet, fцr att gцra detta. http://61.240.232.32/aspnet_client/temp/index.htm Copyright 2008 Nordea * Date: 2008.05.19
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Har du mailat Nordea om mailet så de kan gå ut med varningar. Det är säkert någon stackare som går på det
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Japp, innan jag skrev här.
Alla är nog inte lika misstänksamma som jag är när det gäller sådana här mail.;)
Det är faktiskt första gången jag fick ett sådant mail sedan bedragarna började hålla på.
Nu blev reaktionen mest "men vad kul, att jag också fick ett" - fast egentligen borde man ju bli arg!
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Vad bra! :)

Nä, tyvärr så är folk ibland lite för godtrogna.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Jag har också fått sådana mail tidigare. Det mest komiska tycker jag var det faktum att jag aldrig varit kund hos Nordea, stor chans att jag skulle ha gått på den :p
De borde se till att skicka sina bedragarmail till folk som iaf är kunder i den aktuella banken
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Är det sant!?
Undrar varifrån de får mailadresserna om de skickar ett "Nordea"-mail till en som inte har den banken. *skakar på huvudet*
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Nordea själva går dessutom ut med att de INTE kontaktar sina kunder via e-post. Det är möjligen din personliga bankman eller som svar på support som gör det, inte annars.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Det vet jag, så det är en av anledningarna till att jag inte gick på detta mail.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Öht trodde jag alla numera visste att man aldrig ska lämna ut koder/nr eller konton.
Har för vana att aldrig öppna mail från avsändare jag inte vet vilka de är.
Både av ointresse för fejkbrev, virus osv.
Fast jag har ju en macpro nu & de drabbas inte av virus spm tur är, värre var det med andra datorn.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Det där meddelandet var åtminstone mer välskrivet än det jag fick för något år sedan, och det säger väl inte lite om hur märkligt det är att folk går på det. ;)



Nu blev reaktionen mest "men vad kul, att jag också fick ett" - fast egentligen borde man ju bli arg!

Så kände jag också! :D:o
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

De har varit varningar på första sidan i minst en vecka nu.

Men jag FATTAR inte att folk går på det där :eek: :confused:
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

YIPPIII! Jag kommer att bli mångmiljonär. :banana:

Jag fick ett mejl om att nån ville låna mitt konto för en större transaktion och jag skulle få bra betalt. :bump:


Att dom inte ger sig.:grin:
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Det mailet fick jag oxå i morse.
Sen fick jag det igen i förrmiddags med **MASSUTSKICK** framför :rofl:

Hoppas ingen går på det.

Nordea mailar inte sina kunder dom skickar brev om det är något.
De har inte ens min mailadress :rofl::rofl:
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Har också fått ett sådant mejl...:mad:
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

YIPPIII! Jag kommer att bli mångmiljonär. :banana:

Jag fick ett mejl om att nån ville låna mitt konto för en större transaktion och jag skulle få bra betalt. :bump:


Att dom inte ger sig.:grin:


Men allvarligt talat så har jag sett FLERA trådar här på buke där TS tänker skicka dom kontonumret :eek: Eller bara är "lite misstänksam"... jag menar helt ärligt, det finns ju inte en chans att det är på riktigt, ändå så tror folk på det :crazy:
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Har du mailat Nordea om mailet så de kan gå ut med varningar. Det är säkert någon stackare som går på det

Nordea har redan en varning uppe sedan länge med länk vad man ska göra om man mottagit ett sådant mail + en länk att anmäla mailet på.

Dessutom borde alla som har nordea (vet inte hur det funkar på andra banker) veta att de aldrig behövt uppge någon mail till sin bank.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Problemet är väl att folk inte tänker, tror jag. De ser Nordea och tror automatiskt att det är riktiga Nordea som skickat ut ett mail.

Riktiga Nordea skickade i alla fall ett tackmail till mig.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Kдra kund, Nordea tekniska serviceavdelning hеller pе att utfцra en planerad uppgradering av mjukvaran fцr att fцrbдttra servicekvaliteten еt bankens kunder. Vi ber dig att bцrja proceduren fцr att bekrдfta dina bankkontodetaljer.
:rofl:

Först och främst borde upphovsmännen verkligen ha smisk som dom "heller pe", men vilket som är det faktiskt komiskt pinsamt. Har själv aldrig fått något liknande.
 
Sv: Nån tror att jag är lättlurad...

Problemet är väl att folk inte tänker, tror jag. De ser Nordea och tror automatiskt att det är riktiga Nordea som skickat ut ett mail.

Riktiga Nordea skickade i alla fall ett tackmail till mig.

Jo jag vet. Har fått mail där avsändare Nordea står men de har jag tagit bort direkt. Borde väl anmält till nordea men det där med att radera skräppost går av bara farten :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp