Bukefalos 28 år!

Nanny-service, barnvakt erfarenhet?

Derivata

Trådstartare
Någon som har erfarenhet att dela med sig av kring användandet av barnvaktsföretag?
Funkat bra, dåligt?

(jo, vi vill vara med våra barn, men vi har ingen som helst backup när det kör ihop sig eller den gången per år vi blir bjudna på vuxenkalas)
 
Vi har heller ingen backup, och har använt barnvaktsföretag några gånger. Min erfarenhet är att det funkar jättebra, de är ju mer utbildade och "kollade" än gemene man. Vi fick träffa vår ett par gånger innan, så att det inte var en total främling när det var dags, och det kostade inget extra. Företaget anstränger sig för att man ska få samma varje gång. Både vi och barnen har varit nöjda. Fast jag föredrar ändå att någon som jag verkligen känner utför barnvaktandet...men det går ju tyvärr inte alltid att fixa...
 
Har en kompis som jobbade barnvakt genom ett företag här i Sthlm. Det var mycket kvällar och helger förstås. Hon trivdes jättebra, och slutade enbart pga hon skulle plugga i annan stad. Är alla barnvakter/nannies som henne så skulle inte jag tveka, hon är iaf superbra med barn :)
 
Någon som har erfarenhet att dela med sig av kring användandet av barnvaktsföretag?
Funkat bra, dåligt?

(jo, vi vill vara med våra barn, men vi har ingen som helst backup när det kör ihop sig eller den gången per år vi blir bjudna på vuxenkalas)

Jag jobbade för ett företag i Stockholm parallellt med att jag studerade på högskola, hade dels en fast familj 2-3 ggr/v sedan jobbade jag extra vissa helger åt andra familjer. Brukade ofta komma dit en eftermiddag innan så barnen visste vem jag var och föräldrarna kunde känna sig lite mer trygga!
 
Någon som har erfarenhet att dela med sig av kring användandet av barnvaktsföretag?
Funkat bra, dåligt?

(jo, vi vill vara med våra barn, men vi har ingen som helst backup när det kör ihop sig eller den gången per år vi blir bjudna på vuxenkalas)

Vi använder oss av ett av de större barnvaktsföretagen. Vi har haft sporadisk hjälp, några lördagseftermiddagar, lördagskvällar och vardagskvällar när jag och min man har varit iväg tillsammans.

Vi har haft två olika tjejer. Den första fungerade det inte så bra med. Hon var väldigt bestämd och tillrättavisande och jag tyckte det kändes jättejobbigt att åka iväg, det blev inget roligt. Barnen var inte så förtjusta i henne heller. Så efter några gånger meddelade vi kundansvarige att vi ville ha någon annan. Tjejen vi fick sen är helt annorlunda, gullig, kramig och lugn och det fungerar jättebra. Så jag kan absolut rekommendera barnvaktsföretag.

Var bara tydliga i början med vad ni förväntar er.
 
Någon som har erfarenhet att dela med sig av kring användandet av barnvaktsföretag?
Funkat bra, dåligt?

(jo, vi vill vara med våra barn, men vi har ingen som helst backup när det kör ihop sig eller den gången per år vi blir bjudna på vuxenkalas)

Ser förresten ingen anledning till att du ska behöva förklara eller ursäkta att ni behöver barnvakt då och då.
 

Liknande trådar

Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 233
Senast: lil-sis
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
411
Senast: sthu
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 608
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp