NÄR har man glädje av tävlingstäcke?

Trevita

Trådstartare
"Tävlingstäcke" har ganska många tillverkare - men när 17 skulle man vilja använda det?
Jag har vunnit ett jättesnyggt täcke med "yttermaterial i peachad microfiber, foder i borstad bomull". Visst, snyggt, men till och från tävling och träning vill jag väl ha ett täcke som andas??? Och ett täcke på natten kan ju vara bra att ha även om det inte andas för det fastnar ju inte så mkt skräp, men det är ju ganska värdelöst för den som sponsrat täcket att jag har det som nattäcke?
Använder DU tävlingstäcke till din häst - när då??

Sv: NÄR har man glädje av tävlingstäcke?

Aldrig vunnit ett sånt täcke ^^ men jag lovar att svara när jag gjort det ;D

finns det inga tävlingstäcken som andas då? värkar ju knäppt att dom ens har gjort ett annars :S
jag använder vanligt flugtäcke när jag tävlar.

bara en liten knappis...konstigt egentligen att man använder sig av vinsttäcken, då hur många vinnare har samma storlek som arrangören köpt/fått? tänk dom som har små/stora hästar...va ska man ha täcket till då? väggen...

"Tävlingstäcke" har ganska många tillverkare - men när 17 skulle man vilja använda det?
Jag har vunnit ett jättesnyggt täcke med "yttermaterial i peachad microfiber, foder i borstad bomull". Visst, snyggt, men till och från tävling och träning vill jag väl ha ett täcke som andas??? Och ett täcke på natten kan ju vara bra att ha även om det inte andas för det fastnar ju inte så mkt skräp, men det är ju ganska värdelöst för den som sponsrat täcket att jag har det som nattäcke?
Använder DU tävlingstäcke till din häst - när då??

Oftast är ju vinsttäcken perfekta till nattäcken eftersom dom har en slinkig utsida.

Vi använder våra "vinnartäcken". Det har blivit många genom åren och det är allt från bomulls- och flistäcken till termotäcken- och ylletäcken mm ,så det finns alltid någon situation vi har kunnat använda dom till. :)
Storlekarna kan variera men oftast har dom 145 till häst, men det har funkat med vår 135 häst iallafall. Dock inte till vår 155:a :p

Ja det gör jag. Har nästan bara vunnit ylletäcken i olika kvalité och tjocklek och dessa är ju perfekta att anävnda som transporttäcken, "gå omkring i täcken", att ha när man skrittar fram osv.
Har ett par bomullstäcken och de använder jag mest i hagen på sommaren för att skydda mot flugor.

Vårt dressyr-km för ridskolehästar vanns av en shettis som fick galoppera ärevarv med ett typ 135-täcke. Det var gulligt vill jag lova:love:

Jag uppskattar täcken mer än typ grimma och grimskaft. Man har väl användning för dem förr eller senare, om inte annat är det liksom "större":p

JAg tycker det är jätte bra med tävlingstäcken!:) De är bra att ha utanpå en flisfilt till tränig/tävling eller endast täcket. Skryta lite med vart man varit när man kommer in till tävlingsstallet ;PMen det finns ju jätte många olika vinsttäcken:)Allt från flis till tunna sommartäcken till tjocka vintertäcken;)

Jag fick galoppera ärevarv med ett 135 täcke på b-ponny :rofl: gick ned till knäna på honom och var som ett halstäcke :D

Liknande trådar

Utrustning Jag jobbar skift, vilket inkluderar både kvällar och nätter. Då får min mor rycka in och ta hand om hästarna. Pga diverse orsaker så har... 2
Svar
26
· Visningar
2 386
Senast: Alexandra_W
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 346
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka