Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Höftleder och armbågar, får de bara lugnande eller sövs de?
Får man var kvar medans hunden vaknar eller är det meningen lilla jag på drygt 150 cm ska bära ut 42 kg hund till bilen efter röntgen.
Tänkte det är bra att veta utifall det är dags att börja träna med skivstången,
Det är olika vilka preparat man ger - vissa ger Domitor (ibland + Torbugesic), vissa Plegicil, hos vissa får man välja själv, fråga vilka rutiner din veterinär har. Plegicil är bara lugnande så då är de vakna, bara groggy under hela proceduren. På Domitor somnar de men då får de också en uppvakningsspruta efter röntgen så även då bör hunden kunna gå ut till bilen själv.
Som sagt ovan, en del lugnar & en del söver. Om hunden blir mkt orolig kan det behövas sövas även om det inte var tänkt från början.
De väcks innan de går hem (säkerhetsgrejj!!!) men de kan vara rejält groggy så de har jäkligt svårt att hoppa in i bilen om de inte varit ett tag på kliniken & fått vakna.. så lite träning kanske vore bra??
Hundträning
Hej!
Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Ekonomi & Juridik Jag hade en höjdarupplevelse med en "köpare"
Först prutade hen, vilket jag kan tycka är fine. Vi kom överens om pris och hur och när...
Islandshäst Jag red lätt i grisepass på min första islänning när jag var sju år. Vi kunde inget om gångarter när vi köpte henne, och hon gick bara i...