När kan man kastrera en hankatt?

Ämelie

Trådstartare
Vid vilken ålder kan man kastrera? När blir de könsmogna?

Våran katt är väldigt ofta och leker med sin syster från samma kull och eftersom de borde bli könsmogna snart börjar vi bli lite oroliga, vill ju inte att det ska bli inavel... Kissen är nu ca:5mån.

:bow: :bow: :bow:

Sv: När kan man kastrera en hankatt?

Från och med tredje månade får du kastrera katten men de brukar inte bli könsmogna förrän vid 6- 12 månaders ålder.

6 månader är det, men eftersom du har en hona och hane som dessutom är syskon så vore det ju bra om det blev gjort tidigare. Du får fråga vet.

Honan är inte våran, men de som har henne bor i närheten och de är mycket hos varandra och leker...

Jaha ok! 5 månader var de? Det borde inte vara några större problem.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 083
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 246
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår