När sova naken?

Problematisk

Trådstartare
Ungefär hur varmt ska det vara i stallet för att er (helklippta) häst ska få sova naken? Är den varm eller kall av sig, eller ingetdera?
Både som helt nyklippt och med ca 1 cm utväxt :)

Runt 8-10 grader fick min häst vara naken när han var helklippt. Väldigt varm av sig. Så mycket utväxt som 1 cm hann min aldrig få :p

Så mycket utväxt som 1 cm hann min aldrig få :p

Det var en vild chansning på hur lång "lite utväxt" päls är :o:D Jag har egentligen ingen aning, jättesvårt att uppskatta! Skrev först 2 cm men det kändes väldigt långt. Men 1 cm kanske också är mycket päls. Jag tänker på sådär så de inte känns som sammet längre utan lite håriga, men långt ifrån lurvig :D

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 251
Hemmet Jag har nyligen blivit med bostadsrätt, och till lägenheten hör både ett lite större källarförråd och ett så kallat "matkällarförråd"...
Svar
9
· Visningar
562
Senast: Houdinie
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 191
Senast: Amha
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025