• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare skrocken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 096
S

skrocken

En av mina hundar blödde näsblod häromdagen. Har aldrig upplevt det tidigare och blev lite orolig. Det slutade dock ganska snart, men jag undrar om det är vanligt att hundar blöder ur näsan? Nån mer som upplevt det?

Sv: Näsblod

Har inte upplevt det själv och tror inte att det är så jättevanligt. Kom det alltså innifrån nosen?
Kan hunden ha fått in någon form av "främmande kropp" i nosen? Det kan i så fall vara En förklaring till varför den blödde..Tycker nog du ska konsultera en veterinär om blödningen kom "utan anledning"

Sv: Näsblod

Min förra hund började blöda näsblod helt plötsligt en natt. Jag blev såklart hysterisk med tanke på att hon var under utredning om hon hade skelettcancer. Åkte in med henne dagen efter för utredning, men dom hittade ingenting. På måndagen pushade jag på för att utredningen skulle gå snabbare, och på fredagen tog jag bort min älskling efter diagnosen osteosarkom, elakartad skelettcancer. Veterinären trodde då att hennes blödning berodde på metastaser i lungorna.

Men detta är ju bara ett extremexempel, det kan ju lika gärna vara en främmande kropp som irriterar! Hon kan inte ha fått i sig råttgift? Då kan dom ju börja blöda hela oförklarligt från massor av ställen!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: BornAgain
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 478
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 419
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka