naturliga-syntetiska vitaminer

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare pepsi7
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 757
P

pepsi7

Jag ser ofta att man rekommenderar att inte ge syntetiska vitaminer och mineraler, men hur vet man vilka som är det?
Har ni tips på "naturliga"?

Alla mineraler är naturliga. Antar att när man talar om "naturliga mineraler" avser man framställningssättet - produkten ( i form av det rena mineralet) är densamma och det kvittar därför för hästen.

Ok, det kunde man kanske ha fattat själv om jag tänkt efter :)Men vitaminer da? Måste man köpa typ homeopat medel eller alger för att det inte ska vara syntetiska?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
745
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka