Bukefalos 28 år!

NEEEJ.. satan!

Comfort

Trådstartare
Visst får man svära över sånt här?!

Vi har hållt på att totalrenovera på nedervåningen nu i ett år. Köket, badrummet och tv-rummet är nästan klart.

På övervåningen är det grymt lågt till tak, endast 197 på sina ställen och med en sambo på 1,98 så förstår ni problemet ;)
Vi ska riva ur taket i rummet som vi ska ha som sovrum på övervåningen och ha öppet till nock, men det ska bli nästa projekt efter att det som är påbörjat nere är klart.. dvs om nåt år till ;) nä inte så illa kanske.

Igår kväll var vi uppe och kolade på foderna som ska vara i tvrummet, om de har slagit sig nåt och jag satte mig i en stol och kolade upp i taket.. där hängde innetaket ner som i en blåsa.. vi hämtade en kniv och gjorde ett snitt i pappen och det forsade ut vatten :crazy:
ett par tre liter kom det, sen inte mer. Vi började riva ner lite av taket och såg att trät var mörkt på större delen av taket men inte fuktigt nu. Så det kan ju ha varit en läcka förut, eller har denna varit länge. Mellan pappen och trätaket var det mögel :crazy:

Expantionskärlet ligger inte där vattnet var så frågan är vad det är som läcker.

rörmokarn skulle försöka hinna komma ikväll.

Så nu kommer vi ju få börja riva där uppe, vi har funderat på att sätta in ackumulatortankar i källaren (för isåfall ska ändå exp-kärlet bort :idea:) så det får vi göra nu, samtidigt som vi inte är färdiga nere.
rågan är ju hur mycket som är förstört uppe.

Och vi ska ha barn om två veckor.....

:crazy:


nu kanske ni förstår mitt rubrikval...
 
Sv: NEEEJ.. satan!

Jag förstår rubriken, det är så typiskt, alla otrevliga överaskningar man får när man renoverar. :mad:

Vi håller också på att renovera och har precis haft en vattenläcka, jag tröstar mig med att det bara är en materiell skada, om än oläglig, jag är tacksam att det var taket och inte tex sambon som blev skadad.

Vår tidsplan på när saker och ting ska vara färdigt har brutits så många gånger att jag tror att vi ligger ett år eller så efter den ursprungliga planen. :angel:

Hoppas att det inte är allt för omständigt och dyrt att åtgärda, och så tycker jag att ni är riktiga tuffingar som håller på att fixa huset med en bebis på väg. :bump:
 
Sv: NEEEJ.. satan!

tråkigt att ni med hade vattenläcka, var det mycket som var skadat?

Vi är ändå glada (?) över att det var på övervåningen, för uppifrån vinden ligger rören blottade har vi för oss och vi har ju inte gjort i orning uppe än. Hade det vart nellan våningarna hade det ju vart värre :crazy:

Vi har väl egentligen tagit oss lite över huvudet, men vi ade redan börjat riva när vi fick reda på att vi ska ha barn så.. fördelen är ju att man blir van att ha mycket att göra :angel:

Det stora SKITET är att jag var så glad över att bebisen inte skulle behöva leva i dammet sopm blir av att riva, så nu har vi lite att göra innan, och hoppas att jag gåpr öve två veckor! sätta in fläktar och ha fönstrena öppna... dörren stängd och fixa nåt som hänger för trappan..


:cry:
 
Sv: NEEEJ.. satan!

Har ni hört med försäkringsbolaget om det är en ersättningsbar skada?

Vi har levt i renovering sedan vi flyttade in i huset 2002 och vi fick barn 2005 och stundtals har det varit rätt tufft med småbarn och byggdamm. Men allt går, försök hitta en renoveringsfri zon där du kan gå undan och andas.
Lycka till med både bebben och renoveringen!
 
Sv: NEEEJ.. satan!

vi vet inte än omfattningen, rörmokarn är här nu och kollar hur det ser ut, förhoippningsvis är det ju bara i taket i det rum som vi ska renovera.. om man nu kan ha sån tur...!
 
Sv: NEEEJ.. satan!

*håller tummar*
Jag hoppas verkligen att skadorna är begränsade :crazy::laugh:
 
Sv: NEEEJ.. satan!

ja du, bra nyheter jämfört mot vad det kunde varit!

Det var rören som går till expansionskärlet som läckte, typ överallt :crazy: Dock var det mycket lite på de andra ställena så där var inga skador.

han satte in ett tryckkärl nere vid pannan så exp.rören inte används länge, och han trodde att det skulle gå att få ut lite på försäkringen :banana:
 
Sv: NEEEJ.. satan!

Ja det hade kunnat ara mycket värre, tur att ni upptäckte det iaf.

*håller tummarna med försäkringen*
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har såna där garderober som man går in i längs med ytterväggar/tak i vårt sovrum och vi har pratat om att ta bort de väggarna för att...
Svar
18
· Visningar
4 718
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp