Neopren rulle??

pomelo

Trådstartare
Behöver ha nånting att fästa på sidostyckena på tränset för att begränsa sikten något bakåt. Hittade som en neopren rulle med kardborre i stallet som var perfekt, vet inte riktigt vad den är till, men såklart fanns det bara en. Nån som vet vad den kan vara till så man vet vad man ska leta efter (den är köpt i en hästbutik) eller har ni något annat förslag vad man kan använda.

Sv: Neopren rulle??

Det finns väl stoppade ludd med kardborre? Typ som ett nosludd, men uppbyggt lite mer.

Edit: Används på travare, så leta i butiker med rätt inriktning så hittar du nog.

Ja det vet jag vad det är, "can't see back". Men skulle vilja ha nått som inte är riktigt så tjockt.

Tack ändå :)

Åk till en välsorterad bygghandel och köp rörisolering, det är tjockare/fastare än skumgummi med en längsgående öppning i och med klister. Man drar bort skyddspappret, trycker ihop och biten sitter fast runt det du vill "isolera" Bitarna brukar vara en meter långa, så du kan få ut ganska många sidoblinkers utav en meter. Jag har köpt för ett grövre rör och satt fast runt bygeln på sadellåset, då jag inte ville riskera repor på min nya sadel - fungerade utmärkt.

http://www.foamteam.se/produkter_.html?app=2&category=cellpolyeten-3101

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 617
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka