Nervis på hemmaklubben

Pegija1

Trådstartare
Blir jag som sjutton, så fort de har nån klubbtävling och jag är anmäld mår jag sjukt dåligt..
bara för att den utselar sig på hemmaklubben där man känner alla och känenr allas blickar och tankar.
Vid 12 års ålder när jag kom dit med 3 olika ponnier var det som jobbigast men nu borde det vara över.
Min dam är ju helt tossig så det är inge o bli avundsjuk på direkt.
Suck.
Hur känner ni inför en tävling hemma?

Sv: Nervis på hemmaklubben

jag tycker de enkelt bara en massa ridskoleryttare som endast rider på säkerhet och ska man va me i km som går i ld typ och man e van vid att tävla La så känns de som en baggis...

jag tycker de enkelt bara en massa ridskoleryttare som endast rider på säkerhet och ska man va me i km som går i ld typ och man e van vid att tävla La så känns de som en baggis...

Jag tror att TS menade riktiga tävlingar.

Och bara som en fundering. Varför väljer du att rida LD om du i vanliga fall rider LA? När jag har legat över KM-nivån och ändå velat vara med så har jag fått rida på iaf högre hinder.

Jag tänker mest "tävling som tävling", spelar ingen roll om det är hemma eller långtbortistan. Det finns ju folk överallt som tisslar och tasslar bakom ryggen på en. Jag tänker bara på att samla rutin och erfarenhet, både för mig och hästen. Naturligtvis är det extra kul om det går bra på hemmaplan!

Försök inte att tänka för mycket på vad andra tycker och tänker (jag vet, ibland lättare sagt än gjort), det är du och din häst som ekipage som räknas! Och det är ju meningen att det skall vara kul att åka på tävling! Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 556
R
Hundhälsa Jag har en gammal tik hemma som är av blandras och är en omplaceringshund. Jag tog över henne när hon var runt 5 år och i år blir hon...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: Nenne1
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 541
Senast: MattiZ
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 353
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈