Masqueradee

Trådstartare
Jag har haft Netflix i ungefär ett halvår men börjar tröttna på att de antingen bara har första säsongen av vissa serier, eller lägger upp flera men sedan tar bort dem :meh:
Därför skulle jag behöva tips på andra sidor som erbjuder ungefär samma sak, alltså serier och filmer.
De serier jag är ute efter mest just nu är TrueBlood (vet om HBO, men de har ganska "smalt" utbud vad jag har förstått annars), Pretty Little Liars (Netflix har bara S1..), Brothers & Sisters och Gilmore Girls :)

Vad använder ni och vad har ni för åsikter om sidan?

Sv: Netflix?

Gå in på amerikanska Netflix, de har mer och annorlunda utbud och ibland fler säsonger. Inga billiga tjänster har senaste säsongen, det är ingen ekonomi i det.

Hur "går man in" på den?
Nej självklart förstår jag att man kanske inte kan ha den senaste säsongen, men tex när det gäller PLL så kanske de kan "bjuda" på säsong 2 i alla fall. :D

Lite mer info, principen går ut på att använda en DNS server som står registrerad på usa. Metoden är laglig i sig men kanske etiskt tveksam, internet kryllar av instruktioner. Du kan testa med 109.123.111.24.

HBO har överlägset bäst utbud. Alla serier kommer i fullständiga säsonger och HBO lägger dessutom till de nya avsnitten direkt efter premiären i USA. Men allt beror ju på vad man har för smak; av de serier du listar har de ju endast True Blood. Dåligt filmutbud dock. Och minst användarvänlig sida, i mitt tycke... Men jag skulle aldrig gå över till något annat, som har ofullständiga säsonger (värst är väl filmnet som bara har senaste säsongen av sina serier, hur ska man då någonsin börja kolla på en ny serie) och är riktigt sega med att släppa nya avsnitt o.s.v.

Gick ur netflix eftersom jag inte använde den särskilt mycket. Men använder en annan sida väldigt mycket där man streamar filmer och serier gratis. Googla på swefilmer :)

Det finns många serier på Hulu. Då måste du mixtra lite. Men sen är det jättelätt. De har ju dock inte tillgång till USAs betalkanaler så som HBO men PLL bör finnas där. Och med huluplus kan du se jättemånga serier, även de äldre säsongerna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka