NH böcker????

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Icebabe_1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 736
I

Icebabe_1

vilka är dom bästa NH böcker?
nån som vet hur mycke diverse sådanna böcker kostar?
hur mycke har dom böcker hjälpt er i träning?

jodå, här kommer en: "att förstå hästar" av sven forsstöm
finns att låna på biblan iallafall här i vetlanda!! :rofl:

Det finns ju olika "typer" av träning...
De olika tränarna har ju olika metoder. de gör ju inte allt lika.
P.P gör si, S.F gör så... man får läsa lite av varje och sen bilda sig en egen uppfattning om vad som är rätt för sin egen häst. SUNT FÖRNUFT, är den bästa träningsmetoden. Har man lite sånt så SER man hur hästen bäst ska tränas.

Man får prova sig fram. Vissa saker fungerar på vissa hästar, och inte på andra. Det viktiga är att ta det väldigt försiktigt och känna sig fram. Går man för fort fram (vilket är lätt hänt, då det är så roligt när man ser resultat) kan man förstöra genom att låsa hästen i tanken. Den vet inte hur den ska göra för att glädja sin ägare, och så gör den allt eller inget på en gång, och det blir bara pannkaka av alltihop.

Gå försiktigt fram. Låna böcker på bibblan, läs hela boken innan du testar något, och då bara EN övning den dagen och håll inte på för länge.

Det går inte att rekommendera EN bok som är bra, för EN bok passar kanske inte just DIN häst. Fråga på bibblan vad de har hemma, låna alla böcker de har och läs, bilda dig sedan en EGEN uppfattning om vad som är bra för DIN häst.

Lycka till!

jo,det är precis så jag tänker,jag vill inte gå för fort fram och förstöra nått med honom,det är ju derför jag ber om hjälp här inne på många trådar om diverse saker man undrar.
man kan aldrig lära fullt ut och det är mycke jag vill veta och undrar över.
jag har lånat en bok som jag håller på med nu,skall låna flera och läsa mera.dom hadde lite inne men sa dom kunde ta in mera.

"Boken om Horsemanship" av Lisbeth Johnson. Jättebra bok med mycket bilder. Lätt att förstå.

förstå hästen av en kille ifrån usa kommer ej ihåg namnet men den är super bra

Kolla på www.equerry.se. Där finns allt du behöver! Både böckerna och videon är OTROLIGT bra! Sven Forsström är väldigt pedagogisk och lätt att förstå. :idea:

hej"chris" jag håller med ig fullständigt,jag kommer endast att använda sven forsströms böcker,både" att förstå hästar" och horsemnaship i praktiken som sven oxå har skrivit!! många kramar
(äntligen en som kör samma race som jag!! TACKAR!!)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MiniLi
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: saltakatten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 010
Senast: Häst_
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka