Ni med Prestige-sadlar..

Sv: Ni med Prestige-sadlar..

Jag använder butets smörja... Blir garanterat INTE hal... nästan klistrig. ParisD har jag... Fast jag smörjer nog med det mesta någon gång då och då... Gillar inte heller Prestiges smörja mest för att konsistensen är så rinnig.

Smörj med EQUIPES LÄDER OLJA, behövs inget fett eller tvål! Plus att sadeln blir mjuk och fin. Har det på min venus :D:love:
Vill man vara x-tra noga så ta deras sadeltvål tillsammans med olja så blir sadeln skit mjuk o fin!

Jag använde vanlig lädertvål å ett läder fett från tyskland till min. Annars använder jag gärna kao-chi-line tror jag det stavas men det är bara en butik i gävle som har den så ibland får man prioritera.

Förstår precis vad du menar, satt upp på Boss när hans var ny å tydligen smörjd med halkmedel. Skulle spänna om stiglädret å höll på att flygga av på guppen för att jag flyttade mitt ben för fort :D

matjo537 skrev:
Använder oxå Stübben lädertvål och Effax läderbalsam just nu. Funkar bra! Hur ofta smörjer ni? Har hört att man inte ska smörja för ofta, eller iaf inte ta med tvål..

Smörjer innan varje tävling.. tyyp, alltså nästan varje vecka :D

Jag fick veta av hon jag köpte min Prestigesadel av (sadelmakare) att Prestige Leather Elisir endast skall användas på träns och dylikt, ej sadlar. Så det har jag gjort och på sadeln har jag endast använt lädertvål/balsam och någon gång per år smört in den med lite fetare preparat, typ olja/fett...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan... 2
Svar
25
· Visningar
1 648
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 109
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31