Ni med ridtravare, vad har ni för bomvidd på sadeln?

min ridtravare har vid bom. hon är ganska grov och har låg manke,men när jag köpte henne va hon inte alls så grov som hon är nu.
 
har normal nu men den sitter inte perfekt så en smal ska jag skaffa mig.=)
 
Queen är 158 cm hög, normal lång och rätt rund i kroppen. Har normal bom på sin dressyrsadel och har även haft det på allround. Men nu har jag en Bomfri och föredrar den. :love:
 
min är 148 cm hög och liten och "nätt" i överlag,
så han behöver smal eller normal mot smal bom men kan även ha vissa normala.
har nu en Griffin som är normal mot smal.

han behöver inte smal för att han är klen och omusklad utan för att han är så liten bara :smirk:.
 
Jag har griffin dressyr och en allround med normal bom.
Han har musklat på sig ganska bra på det året jag har haft honom, men den räcker till än så länge.
 
de flesta ponnysadlar med normal bom ligger bra på honom, det sa ialla fall sadelutprovarn.
(hmm)
 
har en 168 cm grov fd vbl travare sto, har wintec sadel med hvit bom.
 
Min travare har normal just nu, men behöver en vidare*suck*
Han är inte direkt grov i mina ögon.
 
min ridtravare har "normal" bomvidd . 31" och han är inte så grov. han är 153 cm i mkh och alltså liten häst :)
 
"Lillan" :love: är ca 1.65 i mkh, ganska nätt och högrest i typen. Vi rider just nu bara med flatbacksadeln som är har Normal bomvidd, hade en dressyrsadel som jag tror det var Smal bom på (???) men nu har hon musklat sig så bra så den blev för smal :o så vi får nöja oss med flatbacken...

//LIlla jag :bump:
 
Tack för svaren, var kul att få höra lite hur de är i kroppen. Min är rätt grov, ingen nätt typ men bara 151-152 cm hög :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
332
Senast: sweep
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
859
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 417
Senast: grodan21
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp