Ni med vbl travare som ridhäst!

Jag har en maxam syntet till mitt varmblod,jag och hästen älskar den
bow.gif

Skulle inte vilja ha någon annan sadel, fast snart kommir min dressyrsadel
bounce.gif

Maxam sadlarna finns tex. hoss h**ks och kostar ca. 2100kr.

Kan varmt rekomendera den
bow.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Har en wintec cair 500 allround till min travare..den kostade 5-6000 tror jag
smile.png

MYCKET nöjd !
 
Senast ändrad av en moderator:
Vi har en Wintec Cair Close Contact (hoppsadel). Den köpte vi på en vanlig hästsportaffär, för 5800 kr tror jag.

Våran Torsion funkar oxå på henne. Men jag vill helst ha en westernsadel men det är ett senare projekt. Då blir det antagligen en barrel race- aller arabsadel eftersom hon har kort rygg.
 
har trainers cross country til mitt sto- lysbrun. snygg og gsadel.
Vet om mange som har wintec 500 til vbl. travere og det er en type sadel som passer de fleste travere godt. jeg kommer til å kjøpe wintec til min neste traver (den jeg ahr nå er ikke min, har hesten på helfoder- med sadel)
 
Jag har en Griffin dressyr inköpt på Hööks för 4200 kr
love.png
Ligger jättebra och jag trivs verkligen i den!
banana.gif


/snurpe

PS. Snälla, kan du inte ta bort din bildadress. Bilden ligger på A:/ så det är ingen som kan se den, men datorn morrar så arg varje gång man öppnar en tråd där du skrivit
crazy.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Bara en liten tanke - köp inte sadel efter ras utan efter typ av häst istället.
biggrin.png


Min kallblodstravare, t ex kunde inte ens ha den vidaste Stübbensadeln, den låg två decimeter ovanför henne. Min kompis kallblodstravare passar alldeles utmärkt med en Stübben bomvidd 30....

Lycka till med sadelletandet, det där med sadlar är en hel vetenskap!

Immer
 
Senast ändrad av en moderator:
Det har du rätt i, alla vbl ser har inte samma kroppstyp!
Macke
love.png
är ganska grov och bred om man jämför med de andra travarna min morbror haft..
Usch, svårt det här med sadelköp!
crazy.png
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har en lemetex som låg bra på min grova vbl travare innan men den passar även min smala och smäckra travare som jag har nu! det bästa är att ta ut en sadelmakare!
 
Jag har en Wintec allround, den passar min häst perfekt och är skön att sitta i också. Jättebra sadel! Fick den utprovad på Mustang, kostade runt 5000 kr plus kostnaderna för utprovningen.
 
Har en Henri Di Rivel dressyr med luft på min travare. Efter att ha provat massor av sadlar så är denna den som sitter absolut bäst. tror min hyperkänsliga pålle trivs med den! KOstade visserligen 12.000 kr men men...vad gör man itne för sin älskling? :bump:
 
hade en N.Pessoa flatback med vid bom innan men nu har jag min älskade westernsadel, inget speciellt märke, rödbrun är den, kostade drygt 5000.
 
Hej hej!!

Just nu rider jag iof i en western sadel. Men innan den hade jag en Zaldi Jupiter, och som någon annan nämde så är Griffin helt otroliga. Ska själv köpa mig en nu till min fjord!
 
Har 2 stycken griffin, en allround och en dressyr med normal bom.

Bästa är ju om du har någon kompis som har en liknande sadel som du vill ha så kan du prova den, om du har långt till närmsta affär.
Trivs kalasbra med mina sadlar iallafall.
 
Min häst har en syntetsadel som jag köpte begagnad för 400:- jätte fin och helt suverän :D
 

Liknande trådar

Utrustning Tips på något hållbart? Jag köpte ett på Börjes som de var rea på just då för runt 3-400kr har jag för mig, men nu efter några månader...
Svar
18
· Visningar
800
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp