Ni som äger h**ks bruna bomlösa sadel

Trådstartare
Släng in lite bilder samt kommentarer på denna!
Vill även veta om padden som de säljer är prisvärd (den bruna)

Sv: Ni som äger h**ks bruna bomlösa sadel

Min började släppa i sömmar redan efter ett par månaders använding :crazy:. Hööks var dock väldigt tillmötesgående när jag reklamerade och jag fick pengarna tillbaks utan problem. Kan vara så att jag hade extrem otur, men nu har jag en Barefoot London som jag är mer än nöjd med. På de ställen där Höök-sadeln släppte i sömmarna är Barefoot-sadeln dubbelsydd...

Vår bomlösa från Hööks gick också upp i sömmarna efter bara några månaders användning. Sömmarna som håller fast framvalvet. Lämnade in den till en skomakare som sydde fast den igen för 180 spänn. Hoppas den håller nu...

Kasn ju säga med en gång att paden är usel. Haer iof den svarta men de är sydda på samma sätt. Kanalen är smalare framtill och baktill men bredare på mitten. Iläggen är max en cm tjocka vilket innebär att sadeln slår i mitten på ryggen även om hästen har stora filéer runt ryggraden. (läs: har ingen ryggrad alls :D).

Har den svarta sadeln och den funkar helt ok men jag har fått plocka ut framvalvet och ersätta med handdukar istället, det var för smalt för våra travare. Annan pad är nödvändigt.

Jag hade absolut inte köpt paden. Är det nåt man inte ska spara in på vid en bomlös sadel så är det den. Köp en Skitopad, kostar lite mer men absolut värt det. (går säkert att hitta beg)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S