Ni som fått missfall...

Status
Stängd för vidare inlägg.

hanny

Trådstartare
Hej!
För två veckor sedan fick jag missfall :cry: . Det var det absolut värsta jag varit med om, så himla ledsen.
Nu är det dags att börja försöka igen ( gick på första försöket sist, så det verkar ju vara den enkla delen, värre sen...), men skulle gärna vilja veta om det är vanligt att mensen dröjer längre än vanligt, om man behöver räkna med längre än de vanliga 28 dagarna? Det var ett tidigt missfall, testade positivt en vecka innan missfallet, så kroppen kanske ställer tillbaka sig snabbare då? Vill veta allt om att bli gravid efter missfall...

Tack för ni läste!
hanny
 
Sv: Ni som fått missfall...

Jag har också haft ett tidigt missfall, mer en mens som inte slutade blöda tills jag undrade vad det var, testade positivt men fattade att något var fel. För mig tror jag att allt kom i ordning som vanligt men jag har under senaste året haft oregelbundna menstruationer, kanske pga kroppen aldrig hann hitta sin rytm efter att jag slutat med hormoner. Till mig sa de dock att man skulle skydda sig för att ej bli gravid direkt efter ett missfall, dvs inte efter första mensen efteråt. Kanske säger de olika på olika ställen. Vi skyddade oss i alla fall men ej sen och jag blev gravid igen några månader senare och är nu mer än halvvägs. Peppar, peppar...

stressa inte och lycka till!
 
Sv: Ni som fått missfall...

Jag fick missfall 29-30 juni 2005, och jag fick min mens igar. Alltsa 32 dagar efter missfallet. Jag ar normalt en riktig text-boks kvinna med 28 dagar emellan och jag har alltid varit punktlig och regelbunden sedan jag fick mens.
 
Sv: Ni som fått missfall...

Jag fick missfall vid årsskiftet.
Anade ingenting.
Mådde illa som bara den i flera månader. Jag gick upp i vikt...
Och så på ultraljudet upptäckte de att fostret var dött :cry:
Några dagar senare blödde jag lite, och en vecka efter ultraljudet gjordes en skrapning.

Sköterskorna sade då åt mig, att om vi planerade att försöka "bli med barn" igen, kunde vi göra det, så fort mensen "blivit normal" igen.
Jag minns inte, men tror att mensen dröjde ca 1-2 månader efter skrapningen!


Hoppas att din menscykel snart är återställd, så att ni kan "sätta igång o försöka igen", om det är det ni vill!!!


Jag trodde jag var "ensammast i världen" om mitt missfall, men det verkar ju vara rätt så "vanligt" (har inga siffror i huvudet just nu bara)!!



Lycka till :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Ni som fått missfall...

Prata inte om missfall.... fick veta att jag var gravid i måndags och är LIVRÄDD för missfall... den här 3 första mån (ca 2 kvar) kan inte gå fort nog... går som på nålar hela tiden...

Lider verkligen med er och hoppas att du blir med bebis igen snart =)
 
Sv: Ni som fått missfall...

när vi hade missfall återställde sig min menscykel på en gång.
vi fick rådet att vänta minst en normal mens innan vi försökte igen.

lycka till med bebis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 150
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 510
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 212
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 903
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp